2007. november 18., vasárnap

Popeye kedvence


sz4
Originally uploaded by ribizlifozelek

Békésen üldögéltem azon a kis helyen, amit a kutya meghagyott számomra a heverőn, amikor hirtelen rájöttünk, vasárnap van, dél és nincs ebéd. A szomszédok is hasonló következtetésre jutottak, mert ők pizzát rendeltek.
Mi nem akartunk pizzát rendelni - mert múltkori tapasztalataink alapján sokáig tart, amíg kihozzák a sarokról - hanem főztünk valamit.
Anikó le is adta a rendelést: olyat szertnék, amit a múltkor csináltál, spenóttal.
Tudni kell rólam, hogy én imádok mindent ici-pici kis cetlikre felírni. Ezek az ici-pici cetlik lehetnek szétrancsírozott használt borítékok. Azért vannak különben széttrancsírozva, mert a belsejükre is lehet ugyebár írni.
De előszeretettel jegyzetelek például reklámlevelek üres fél- vagy hátoldalaira, számlákra vagy éppen a szervíz kis cetlijére, amin az autó különböző részeiből vett olajmintákat cseppentették.
Az a bizonyos spenótos recept is egy ilyen papíron volt. Ha jól emlékszem, volt rá valami szellősen nyomtatva. Ez a jegyzeteléskor zavaró lehet ezért fejjel lefele fordítottam a papírt és félbehajtottam, így a szellős sorokra merőlegesen írtam ki, mi is kell a spenótos ételhez. Az ilyen cetliket persze főzés közben összecsepegtetem, beleejtem a fazékba, ráborítom a hagymát, szóval meglehetősen viharvertek lesznek.
Hogy ez a papír most hol van, nem tudom. Kerestem, kerestem, megtaláltam közben a cetlit, amire megpróbáltam felvázolni, miként kell szétszedni a kerékpár váltóját a kerékcseréhez. Viszont itt spenótról nem volt szó. Pedig a papír hátoldalában reménykedtem.
Elkezdtem keresni a receptet a neten, ami talán annál is reménytelenebb vállalkozás, mintha a cetlijeim között kerestem volna - de meglett. Le is írtam egy fecnire, hogy könnyebben tudjam megcsinálni.
Hagymát fonnyasztok, ráteszem a röfit (vagy csirkét, vagy ami van) és olajon megsütöm. Hála a hentes lézerkésének, a fel centinél vékonyabb röfik pillanatok alatt megsültek. Rászórtam egy pici lisztet, majd egy egész konzerv apróra vágott paradicsomot, pici kecsöpöt - csak Anikó meg ne tudja! - és utána ráöntöttem egy konzervnyi spenótot. Hagytam pár percet összeérni, utána picit tejföllel és citromkarikákkal tálaltam.
Paradicsomkonzerv helyett lehet csak kecsöpöt és egy parit is beletenni, úgy talán még jobb, nem annyira leves.
Jázminrizzsel tálaltuk.
De mondom, Anikó meg ne tudja a kecsöpöt.

Nincsenek megjegyzések: