2007. december 15., szombat

Kalandok a cybervilágban II


Yoda, Mac and the PC
Originally uploaded by ribizlifozelek


Harc a vírussal

Az első héten a küzdelem váltakózó szerencsével folyt. Lassan kezdett megvilágosodni, mi történt a géppel – csak a megoldás nem körvonalazódott.
Anikó szkeptikusan szemlélte harcomat. Szerinte a Windows szar (igaza van), Mac-et kell venni.
Kiderült, valahogy elvérzett a Windows beépített tűzval és up-date centere (vagy mi). Ezért újra kellett telepíteni. Sikerült – viszont ez annyit ért, mint halottnak a csók. Siker-kudarc arány 1:1.
- Installált le baltával, verd szét kalapáccsal! – tanácsolta Anikó.
McAfee teljesen meghülyült: nem működött a frissítéseket letöltő központja, a háttérben állandóan futó vírusellenőrzés bekapcsolhatatlanul kikapcsolt, a tűzfal egyszerűen eltünt, mintha egy buzgó magyar politikus vitte volna haza.
Ültem és olvastam, téptem a hajam.
- Installált le baltával, verd szét kalapáccsal! – nézett fel Anikó gyönyörű fehér és működő Macintoshából.
Elkezdtem szakirodalmat, fórumokat olvasni, jegyzeteket csinálni. Programokat töltöttem le a laptopokra, felírtam őket CD-re és feltelepítettem a Dell-re. Megtudtam, hogy vannak csak a Dell-ekben tenyésző vírusok, hogy nemcsak trójaiak léteznek, hanem rootkitek is. Annyi fenyegetésről olvastam, hogy már a bekapcsológombhoz is félve nyúltam. A tünetek alapján vírus családokat találtam, melyek megfertőzhették a gépet. Egy halom olyan programot letöltöttem, amik egyes vírusokat írtottak tökéletesen – csak ezek a nyavaják nem voltak megtalálhatók a gépen. Így ki se lehetett írtani őket.
Kiderült viszont, hogy a Service Pack 2 valamennyire döglött a gépen: újra kell telepíteni. Leszedtem tehát a SP2-t, aztán úrjatelepítettem. Hírtelen megjavult a Windows tűzfala, lehetett filéket küldeni. Győzelem! Az ellencsapás nem váratott magára sokáig: a google továbbra is csini néniket reklámozó oldalakra vitt.
- Installált le baltával, verd szét kalapáccsal! – zúgott a görög sorstragédiák kórusa.

Nincsenek megjegyzések: