2007. december 11., kedd

Egy tál dödöle – ettünk belőle


Ribs
Originally uploaded by ribizlifozelek

Valamelyik nap a boltban megláttam egy kiló sertésbordát. Akciós volt, két dollárt kértek érte. Ráadásul utóbb kiderült, csont alig volt benne, csak hús.
A frissen szerzett bordát eltettük a frigóba és vártuk a megfelelő alkalmat. Internetes böngészés közben megakadt a szemem a somogy sertésbordán. A sertés ugyan nem volt somogyi, de azért megpróbáltam. Yoda segített, meredten nézett.
Csináltunk egy páclét olajból, sóból, borsból, oreganóból. Megfürdettem benne a bordákat. Egy egész napot puhultak a lében, majd lecsöpögtettem őket, meghengergettem egy kis lisztben, aztán ropogósra sütöttem őket.
A visszamaradt olajban (a recept zsírt írt, de mindegy) hagymát pirítottam, lisztet szórtam rá, majd borecetet es paradicsompürét (azt hiszem paradicsompürét, valami rácseppent a jegyzetre, így nehezen olvasható). Még tettem rá egy kis mustárt, borst és felforraltam.
Közben készült a dödöle: krumplipürét rátettem egy kis olajon (recept szerint zsíron) piritott hagymára, megszórtam liszttel, kis gombócokat csináltam belőle, majd kisütöttem olajban.
Még pár ilyen étel és Yoda megtanul emberi szavakkal is kérni.

Nincsenek megjegyzések: