2011. szeptember 11., vasárnap

Yoda vonatozni fog

Keleti Railway Station

Prágába autóval szerettünk volna menni. Beülünk családilag a kocsiba, Yoda elfoglalja navigátori helyét. Útközben megállunk Cesky Krumlovban, majd Prágában megszállunk, moravski vbravecet és knédlit eszünk és szeretjük a világot.

Hirtelen aztán meglódultak a dolgok. Azonnal vissza kellett mennünk Yodával Salt Lake Citybe. De azonnal. A Delta döbbenetesen normális volt: minden morcoskodás nélkül visszaadta Salt Lake City - Madrid repjegyünket (igen, mentünk volna) és azonnal átkönyvelt minket az elsô gépre, amin volt szabad hely.

A következô órák intenzív gondolkodással teltek: hogyan jussunk el Prágába. Eleinte autóban gondolkodtunk, de végül megkérdeztem a MÁV-ot. Nem tünt vonzónak kocsiba ülni szerda este és csütörtök reggelre megérkezni a reptérre, faképnél hagyni a sofôrt és repülni. A vonat jobbnak tünt. (Yodát nem engedik buszozni.) Természetesen az sem lelkesített, hogy Yoda dobozban döcögje végig a Budapest-Prága távot, de az se tünt jobb perspektívának, hogy egész éjjel üldögéljek egy székben és várjam, kizsebelnek-e. Megkérdeztem a hálókocsit. Volt. Lehetett kutyát vinni, ha minden hálókocsitárs beleegyezik.

- A kutyával lefoglalhatok magamnak egy egész hálókocsit?

- Igen. Kell vennie két hálókocsijegyet, az 2x21 Euró, egy menetjegyet, ami lehet kedvezményes és egy kutyajegyet, ami egy teljesáru jegy fele. Összesen 130€. Euróban is lehet fizetni.

Végre egy értelmes MÁV-os. Nem a MÁV-ról lenne szó, ha két apróbb változásra nem került volna sor. Egyfelôl kellett venni még egy menetjegyet a hálókocsiba, másfelôl rosszul adták meg a vonat érkezésének idejét. De már megszoktam, hogy a hivatalos valóság mást, mint a tapasztalati valóság.

A lényeg, hogy Yoda hamarosan vonatozik. 

Nincsenek megjegyzések: