2011. szeptember 16., péntek

Yodüsszeia VII - Taxival a reptérre

1429

Taxishiénák. Gyanutlan és ártatlan turisták vámszedői. Reptérre menet városnézést tartó pilóták. Megbuherált taxiórák - ez nem Budapest, ez Prága.

Amikor többet jártam Prágába, mindig a pár céget használtam. Hívtam őket telefonon és jöttek.

Azóta változott pár dolog. Az AAA taxinak lett egy csodás weboldala, ahol SMS-ben is lehet taxit rendelni. Vagy online. Esetleg telefonon.

Egy ismerősöm jóvoltából volt egy kedvezményes kuponom is: 45% kedvezményre jogosított a reptérre menet. A papír szerint a kupon drosztokon és telefonos rendelés esetén volt érvényes.

Odabattyogtunk hát egy, az AAA drosztján várakozó AAA taxihoz. A pilóta lelkesen olvasott valamit.

Kopogtam.

Ablak le.

- Szabad?

- Igen - lapozás.

- Reptérre?

- Igen.

- Van egy kuponom - lóbáltam meg a 45%-ot.

- Akkor hívjon taxit telefonon. Ablak fel. Lapoz.

Már kezdtem elfelejteni, milyen kedves emberek dolgoznak a cseh szolgáltató szektorban.

L csak pislogott.

Telefon elő, taxi hív. Bemondom hol vagyunk. Öt perc múlva jött a taxi.

- Jó reggelt! - köszöntem - Van egy kutyám.

- Jézus Mária szent József - sorolta a taxis a Szentek Életét - Allergiás vagyok. A kutya a dobozban marad a térdén.

A térden tartott kutya nem okoz allergiát, gondoltam, de nem szóltam semmit. Az ő taxija, az ő szabályai. Szerintem attól félt, Yoda megjelöli a taxiját. Ölembe vettem a dobozt és néztem ki az ablakon.

Budapesthez hasonlóan Prágában is rejtélyes szövegekkel és egyértelmű piktogramokkal jelölik a repteret. Van, hogy hletiste (repülőtér), van, hogy a légikikötő neve, Ruzyne van kiírva.

Fél óra alatt kiértünk.
A taxis boldogan tette zsebre a borravalót. Úgy tünt, sikerült meggyógyítani az allergiáját és szükség esetén boldogan fuvarozna minket tovább.

Ekkor még nem is gondoltam arra, hogy hamarosan alkalma lenne rá. Mit sem sejtve Yodával bementünk a reptérre.

2 megjegyzés:

Boston2 írta...

Ennyire?
Én mondjuk nem taxiztam, viszont béreltem annak idején ott egy kis lakást azt hiszem 2 napra egy céges konfrrencia utáni magánhosszabításra, és a kiadó cég maga vállalta a reptéri transzfert.
Szimpatikus, magyarul beszélő fickó jött és minden rendben volt.
Ezek szerint ez a svindlerség egész Kelet-Közép-Európa taxisainak sajátja? :(

A befejezés aggasztóan rejtélyes... izgulok, mi lesz a folytatás...

ribizlifozelek írta...

Szerintem igen.

Persze rossz emberek mindenutt vannak, csak a pragai mezitlabas taxisokkal sok-sok weboldal foglalkozik.

Aki viszont most kivitt minket, teljesen korrekt volt.