2011. szeptember 28., szerda

Könyvtárazás a karosszékből

Public Library

Hevertem a heverőn és a könyvtár honlapját nézegettem. Úgy akartam kölcsönözni, hogy be se teszem a lábamat a könyvtárba. Hogy nem hozok el onnan könyvet - annak fizikai formájában.

Bejelentkeztem olvasókártyámmal.

Egy link a virtuálisan kölcsönözhető könyvekhez vitt. Itt böngészgettem a kínálatot.

Egyszerre öt e-könyvet lehet kölcsönözni. A könyvek különféle formátumban voltak elérhetőek. Volt, ami csak Kindlére volt meg, volt, amit csak pdf-ben lehetett kölcsönözni és volt olyan is, ami e-pub fájlként létezett. Egyes könyvek mindhárom formátumban fenn voltak.

Az e-könyveket a könyvtár bizonyos példányszámban vásárolta meg. Az Alapítvány például három példányban lett volna elérhető, ha nem kölcsönözték volna ki mindet.



A kiválasztott könyvet betettem a kosárba.
A könyvtár honlapja továbbrepített az Amazon oldalára. Itt bejelentkeztem az Amazonra, ahol le kellett nyomni a kikölcsönzöm gombot.

Megnyomtam.

A kölcsönzött könyveket nem lehet mobilhálózaton leszedni, de elérhetőek wifin vagy letölthetőek a számítógépre, ahonnan hagyományos úton, kábellel áttölthetetőek a Kindlére.

Csatlakoztam az itthoni hálózathoz.
Letöltöttem a könyvet.

Megnéztem, mennyi ideig lehet nálam.

A kölcsönzési idő két hét, amit nem lehet meghosszabbítani, szemben a fizikai könyvek három hetével és kétszeri hosszabbítási lehetőségével. Talán arra gondolnak, hogy aki villanyon olvas, rutinosabb és gyorsabb olvasó - nem tudom. Ha két hét, akkor két hét.

Egy valami biztos, a visszavitellel nem lesz gond.

5 megjegyzés:

Boston2 írta...

Erre mondaná egy exem, hogy "imádom a 21. századot". :)

Amúgy én mostanában egyre több valódi könyvet veszek, annak ellenére, hogy Kindle-re is letölthetném.
Csak éppen Kindle-ön a képminőség csapnivaló és ezekben a könyvekben ábrák, fotók is vannak jócskán. És túl kicsik is ahhoz, hogy a részletek látszódjanak. Arról nem is szólva, hogy az Amazonon használtan a legtöbb olcsóbb, mint a Kindle kiadás, még szállítással is.

ribizlifozelek írta...

Kepek nem valok a Kindlere.
Abrak, grafikonok jobbak a nagyKindlen.

Probald ki az alibris-t is. Naluk is sok jo konyv van.

Orsi (globalgrover) írta...

en color nook fan vagyok... sorry :-)

Jó Sir Robin a bátor írta...

láttátok az új Kindle olvasókat?
Én is venni szoktam (pl a Zander könyvét legutóbb) de már javasolták, hogy jelentkezzek be a helyi könyvtárba.

ribizlifozelek írta...

Orsi :)

Sir Robin, kivancsi vagyok ra.

Altalaban en is vasarolok, de konyvtarazni is jo.