2011. szeptember 19., hétfő

Tökleves

photo.JPG

A tökleves tipikus Halloween étel lehetne. De mi nem Halloweenkor ettük, hanem nemsokkal visszaérkezésem után.

- Töklevest kérsz? - kérdeztem a vendégünktől.

- Nem, sietek - felelte és már ott se volt.

Szentendre

Az én reakcióm is ez volt, amikor Szentendre főterén a Kereskedőházban Á töklevest rendelt nekem.

- Tökleves? - kérdésemet többféleképpen lehetett értelmezni és szerintem hanghordozásomat sziniakadémiákon és újságíróiskolában is oktatni kellene. Az egyszavas kérdésnek több jelentésárnyalata volt, az Ember tragédiájának.

- Ez biztosan jó ötlet?

- Megártott a meleg?

- Sokat ettünk vacsorára?

- Már nem vagyunk barátok?

- Mi rosszat tettem?

- Legközelebb tényleg vargányás reggeli lesz.

- Még az összes fogam megvan.

Ennek ellenére kipróbáltam a levest és kértem belőle repetát is.

Halloween soup

Körtés kéksajtos tökleves

- tök
- hagyma
- kéksajt
- édeskörte (minél édesebb, annál jobb)

1. A tököt és a hagymát összefőzzük, majd turmixoljuk. (Amerikában ha lusták vagyunk, veszünk egy doboz organikus töklét.)

2. Belekeverjük a kéksajtot és az apróra vágott körtét.

3. Meggyőzzük vendégeinket, hogy egyék meg a levest.

2 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

Nyam. És nyam még egyszer.

ribizlifozelek írta...

Probald ki! Dobozos toklevesbol keszitve pillanatok alatt elkeszul.