2011. szeptember 17., szombat

Yodüsszeia XI - JFK

JFK

Tudtam, hogy lekésem a csatlakozást. Tudtam, hogy JFK-n esélyem sincs elérni a járatot. Szerencsére ezt a Delta is tudta, így még ki sem léptem a repülőből, még sorba se álltam az amerikai belépéshez, már hallottam a nevem.

Mr Ribizli, fáradjon az információspulthoz.

Odafáradtam a rögtönzött Delta-pulthoz, ahol kaptam két taxiutalványt és egy szállodai beutalót, meg ebéd- és vacsorajegyeket. Rutinosan tettem el mindent a másnap reggeli beszállókártya mellé, majd megkérdeztem:

- Ugye ez egy kutyás szálloda?

Döbbent csend.

Megkérdezzük, kérem, fáradjon a csomagfeladásnál a Deltás kollégákhoz.

Az amerikai határőr gyors, Yoda beléptetése is zökkenőmentes volt. Csak a sorban előttünk állóval volt baj.

Minket - Yoda miatt - külön abalkahoz irányítottak. Itt azonban már állt valaki. Egy közel két méter magas, csontos fekete, aranykeretes napszemüvegben. Mellette az asztalon több száz karton cigaretta.

- Kérjük haiti kreolul beszélő amerikai állampolgárokat, jelentkezzenek - mondták be a hangosba.

A haiti kreol -, a kreyòl ayisyen egy kicsi, alig tizenkét-tizenhárom millió ember által beszélt nyelv. A haiti kreol a francia és pár nyugat-afrikai nyelv keveredésével jött létre, komoly portugál, spanyol hatással, amihez hozzá kell adni egy helyi idián nyelv befolyását is. A haiti kreol a haitiek és az emigráns haitiek anyanyelve. Egy átlagember akkor hall kreolt, ha az esti krimiben (vagy horrorban) vuduznak. Ilyenkor a fenyegető, halandzsának tűnő nyelv a haiti kreol.

Hamarosan előkerült egy utas, aki beszélt haiti kreolul. Közben felfedeztem öt nagy papírdobozt is. A papírdobozokon a RUM felirat volt olvasható. Valószínűnek tartottam, hogy a dobozokban nem kreol nyelvkönyvek vannak.

A dolog elhúzódott, főleg, mert az aranyszemüveges azt állította, a nagyjából hétszáz karton cigarettát személyes használatra hozta. Amikor felkínált egy-egy kartont a vámosoknak, aggódni kezdtem, de szerencsére (mármint az enyémre) ekkor elvitték a fickót. Innen minden flottul ment. Beléptünk, felkaptuk a bőrőndöt, elköszöntünk az idős házaspártól, akik itt is mögöttünk voltak a sorban, de előttünk végeztek és mentünk a Deltához. Itt egy enyhén túlsúlyos ügyintézőhöz kerültünk.

- A Double Tree sajnos nem kutyabarát, - kezdte a nem éppen deltás deltás -, de találtunk egy megfelelő szállodát. Ez a Sheraton. De sajnos Brooklynban van.

Nekem már mindegy volt minden.
Egy kedves deltás hölgy elmagyarázta, hol van a taxi - rosszul, de szerencsére a prágai járat utasai között működött a szolidaritás és a többiek szóltak, rosszfele megyek. Jött a fuvarozó cég és egy szimpatikus indiai fickó bedobta bőröndömet hátra, majd nagyot sóhajtott:

- Brooklyn? Hosszú lesz. Minden tele van ellenőrzőpontokkal szeptember 11 miatt.

- Az élet nem habostorta - gondoltam, majd megnéztem órámat. Kíváncsi voltam, mikorra érünk a szállodába.

2 megjegyzés:

Boston2 írta...

Hajrá, már a célegyenes felé közeledsz! :)

Én több mint százszor repültem, de még csak egy esetben sikerült egy napos csúszást összehozni, pont akkor, mikor nem volt sok időm (2 nap Bostonban).

ribizlifozelek írta...

Engem is most hagytak el ennyire eloszor. Termeszetesen most sietek. De nagyon.