2011. szeptember 25., vasárnap

Készülünk az utcabálra - ultragyors pogácsa

DSCF7750

Ültem a teraszon, Vidám madárkák csipegették a magokat, a mécsest finoman himbálta a szél, a nyár végi nap bársonyos sugaraival meleg fénnyel terítette be az utcát.

Zokogtam.

Ha valaki másfél kilo jalapeñót pucol, készüljön fel arra, hogy sírás lesz a vége.

A mexikóinál vettem a zöld paprikákat és egyenként magoztam ki őket és egy kis késsel az eret is kivágtam belőlük. Így fröccsent pár csepp paprikalé a szemembe, fittyet hányva a gravitációra és megkerülve a szemüvegemet.

Jalapeños

A paprikákat megtöltöttük krémsajttal. Utána a félbevágott és megtöltött paprikák felét baconba göngyöltük és nemtelen bosszúvágytól vezérelve betettük őket a sütőbe. A másik felét vegetáriánus szalonnába tekertük. A vegetáriánus szalonna szememben sokáig ugyanolyan szemfényvesztésnek tünt, mint a zsírszegény tejföl.

Most, hogy kipróbáltam, beláttam, tévedtem. Sokkal nagyobb szemfényvesztés, mint a zsírmentes tejföl. Az legalább hasonlít az igazi tejfölhöz. Ráadásul a belőle készített ételek is emlékeztetnek a tejfölből készített ennivalókra.

A vegetáriánus szalonna és az igazi szalonna között egy hasonlóságot fedeztem fel: mindkettőt hosszú csíkokra szeletelték.



Ez biztos ehetetlen lesz - összegeztük véleményünket.

Yoda nyelt egyet, ami nála ilyen esetekben különvélemény benyújtását jelenti.

Ennek ellenére nem a Mesterrel etettük fel a vegaszalonnát (lehet, hogy vegetáriánusokból készül ilyen szalonna?), mert annyira sós volt, hogy egy csíkkal síkosságmentesíteni lehetett volna a járdánkat.

Csináljunk pogácsát.

De gyorsan, mert délután utcabál.

Kitöröltem pár könnycseppet a szememből és diktáltam a receptet.

Sajtos pogacsa

Ultragyors sajtos pogácsa

- fél kilo liszt
- negyed kilo margarin
- két deci tejföl
- harmad kilo reszeltsajt
- két tojás sárgája
- 1 deci tej
- 5 deka élesztő
- só, cukor

1. Mindenből, ami zsiradék, picivel többet tettünk az ételbe a recept által javasoltnál.
2. A langyos tejet élesztővel és cukorral felfuttattuk.
3. Mindent összekevertünk, megsóztunk és a rabszolgával összekevertettük.
4. Egy órát pihentettük.
5. Megint dolgoztattuk a rabszolgát.
6. Megint pihentettük.
7. Kinyújtottuk (Vajon hol lehet a gyúródeszka? Valószínűleg a sodrófa mellett...) Szaggattuk. (Vajon hol lehet a pogácsaforma?) Megkentük tojássárgájával. Megszórtuk reszeltsajttal.
8. 180 C fokon 25 percet sütöttük.
9. Rohantunk, mert késésben voltunk a buliról.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

Mégis miből van az a vega szalonna? Komolyan, el sem tudom képzelni.

ribizlifozelek írta...

Ziebi, szojabol. Belinkeltem feljebb.

En most kostolas utan se tudom elkepzelni.