2011. október 18., kedd

Kulturális különbségek - Északra van

Trolley Sq

Rendeltem pár kéményjavító apróságot. Az üzletlánc két lehetőséget kínált fel, vagy kihozza a cuccot a posta pár dollárért, vagy átveszem a boltban. A boltban vettem fel a cuccot.

Pár nappal később telefonáltak, hogy megjött a csomag.

Tudja, merre van a bolt?

A Trolley Square mellett? - kérdeztem vissza.

Otthon, Budapesten azt válaszolták volna erre, hogy “a tértől a belváros fele” vagy a tértől balra. Az M0-ás körgyűrűn az irányokat a következő fontosabb lehajtókkal jelölik. Az autópályákon a fontosabb célállomás fele mutatnak a nyilak. Amerikában azonban másként gondolkodnak és másként határozzák meg az irányokat.

Az autópályákon Északra, Délre, Keletre vagy Nyugatra lehet menni. Gyakran kiírják a következő nagyvárost is, de a legáltalánosabb az égtájak szerinti felosztás.

Az amerikai azonban raktáros ezért egy itt teljesen megszokott választ adott:

Igen, a Trolley Square-től északra van.

14 megjegyzés:

Boston2 írta...

Ajaj, ezzel már én is szívtam. Próbáltak valami útvonalat elmagyarázni és jöttek ezzel az égtájas dologgal, mondtam, ácsi, próbálja másképpen, fogalmam sincs, merre van az adott helyen észak.
Azért tegyük hozzá, hogy a legtöbb méretes amerikai járgányban van valami beépített iránytű, ha jól tudom...

ribizlifozelek írta...

Igen, van iranytu es lehet is venni pici iranytuket fillerekert. (Ilyent regen Magyarorszagon is lattam, biztos most is van.)

Itt SLC-ben konnyu megtanulni az egtajakat, mashol meg marad a karora es a nap...

Névtelen írta...

előttem van észak, hátam mögött dél, balra a Nap nyugszik, jobbra pedig kél.”
Erdélyben ilyen egyszerű na persze Amerikáben minden máskép van

ribizlifozelek írta...

Csak azt kell megjegyezni, merre van az elottem.

Névtelen írta...

"Elöttem"az észak fele van.Logikus.

Névtelen írta...

na jó na nem bosszantlak,legyen a hátam mögött a téma.
A versike azon alapszik,hogy az emberek általában tudják melyik a jobb vagy rosszabb esetben a bal kezük és a napot is látják merről merre megy és a kettőt össezeigazítva megvan az elöttem s a többi már gyermek játék.
Vak sötétben és a déli meg északi sarkon nem müködik a tudomány.Ezeket a szitukat kerűlni kell.

Névtelen írta...

És még valami ,a kétbalkezesek sem használhatják de azok üljenek otthon s ne veszélyeztessék a közlekedést
És ezentúl besorakozom a tisztességesen nevükkel jegyző rajongók közé és nem névtelenűl bosszantom az olvasó közönséget.Én vagyok a Luzerni Rém.
Továbra is minden igyekezetemmel arrra törekszem,hogy a Ribizlifőzelék ne csak édes hanem a rá nagyon is jellemző kellemes savanykás ízt is kapja meg

ribizlifozelek írta...

Sejtettem ki vagy :)

Lebuktattal: vezetes kozben en is mindig a fak mohos oldalat lesem.

Luzerni Rém írta...

Igen, az ilyen vezetőktől félek a legjobban kik a fák mohos oldalát figyelik a forgalom helyett.jajj jajja ajj jajj

Luzerni Rém írta...

Megelőzlek,mielött még azt válaszólnád,hogy gyalog túrára gondoltál s nem autós kirándulásra, megengedem magamnak a közel 70 évemmel mint idősebb pár gyakorlatias tanáccsal kisegítselek ebből az észak-Dél háborúból
Tehát mindegy,hogy gyalog vagy autóval ha elindúlsz és kitartóan haladsz egy irányba és jegesmedvék jönnek veled szemben akkor északnak tartasz ha ugyanez pingvinekkel történik Dél az irány,ha a nap nem akar lemenni akkor Nyugat s ha nem akar felekelni akkor Kelet fele haladsz Észak-Kelet,Dál-Nyugat meg ilyesmiknél hívj fel vagy írj

ribizlifozelek írta...

Luzerni Rem, csak azert merem vezetes kozben a fakat figyelni, mert tudom, hogy figyelsz.

De ha legkozelebb elveszek, feltetlenul megkereslek.

Lezerni Rém írta...

Helyes.Nagyon helyes.Mindennel meg vagyok elégedve.Jobb napok jönnek a világra.Én legalábbis boldog vagyok.

Luzerni Rám írta...

A nagy boldogságban a nevem is elfelejtettem.Persze,hogy Luzerni s nem Lezerni.Micsoda marhaság

Luzerni Rém írta...

Rém Rém Rém s ne Rám,hogy mik vannak??!!!!!!!