2011. október 23., vasárnap

Csicseriborsós padlizsános tagine

Eggplant and chickpea tagine

Álltak az autók. Dudáltak. Fejkendős nénik vitatkoztak ismeretlen arab dialektusban egy kurd boltossal. A kávézóban Kemal Atatürk portréját tojták le a legyek. Csak férfiak ültek benn és meccset néztek. Ugyanúgy, mint Anatóliában. A boltokban árult fűszerek felét megnevezni se tudtam. A kaotikus forgalom átevezve kicsi ajtó elé jutottunk.

Egyszerűen nem tudtam eldönteni, most a Magreb egy nemzetközi szögletében, Anatóliában vagy Brüsszelben vagyok pár percre az EU közepétől.

Szemerkélt az eső - szóval Brüsszelben voltam.

M kitárta előttem a szinte láthatatlan ajtót.

Csend lett.

Pici vendéglőben voltunk, ahol - természetesen - csak a levegő származott az Unióból. Minden mást valahonnan a Mediterráneum másik feléből jött.

Bárányos tagine-t rendeltem.

Azóta minden egyes tagine-ban, amit elkészítek, annak a kicsi, nevesincs brüsszeli vendéglőnek a tagine-ját próbálom újraalkotni. Megpróbálom visszaidézni ízvilágát, állagát.

Azt hiszem, mindig jól sikerülnek a tagine-ban készített ételeim, de sose sikerül megközelíteni se annak a fogásnak a minőségét. De azért rendületlenül próbálkozom.

Brussels


Csicseriborsós padlizsános tagine

- 1 padlizsán
- 2 deci csicseriborsó
- fél kiló darált pulykahús (ezért se olyan jó a tagine-om, a beduinok bárányból - készítették, nem nagyranőtt csirkéből)
- só, bors
- 1 kanál méz
- 1 fej hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- szegfűszeg
- fahéj

1. Megpároljuk a hagymát.
2. Rátesszük a darált húst és megsütjük.
3. Ráteszünk minden egyebet.
4. Egy órán át lassú tüzön sütjük.
5. Ha igazi arab ételt akarunk enni, elmegyünk Brüsszelbe.

5 megjegyzés:

Száva írta...

Csicseriborsóból konzervfélét használsz, vagy be kell áztatni előre?
:)
Biztos nem lesz brüsszeli, de kipróbálnám. :)

Boston2 írta...

És van hozzá a megfelelő cserép tazsin edényed is?
Nekem otthon van... igaz, még nem túl sokat használtam.

ribizlifozelek írta...

Szava, ez konzervbol keszult. Ugy sokkkkkal gyorsabb.

Boston2, van es nagyon szeretem.

monika76 írta...

Vagy Münchenbe.

Unknown írta...

Mikor jöttök? Ha másért nem, akkor egy tagine-ra? :)