2011. október 16., vasárnap

Rákpogácsa

Crabmeat

Eleinte azt hittem, a rákpogácsához rák kell és pogácsa, de tévedtem. A rákpogácsához rák kellett, de legalább annyiban igazam volt, hogy a rákból kellett megcsinálni a pogácsát.


Véletlenül “botlottunk” bele egy rákreceptbe. Rajta volt egy rákhúskonzerv dobozán. Kicsit később utánaolvastam a rákhúsnak és több helyen is láttam, hosszan elemzik az alapanyagokat (rákokat). Az ínyencek közül sokan közös nevezőre jutottak: a legjobb rákhús a kaliforniai tarisznyaráké (szaknyelven: Dungeness Crab).

San Francisco

Ahogy ezt olvastam, sajnálni kezdtem, hogy mi - sok éve - pont rákszezon után voltunk San Franciscóban és nem próbáltuk ki ezt a rákot. (Igaz, nem is tudtunk róla, de ha tudunk és ha rákszezon van, akkor talán szürcsöltünk volna rákot saját páncéljából az egyik mólón, miközben a halászhajók romantikusan nyikorognak horgonyaikon és a sirályok nyálcsorgatva lesik ebédünket, mi pedig a frissen vett ollókkal hadonászva tartjuk őket távol.)

A kaliforniai tarisznyarákot csak rákszezonban lehet fogni, így biztosítják, hogy az állomány megújuljon. Ha valaki máskor fog ilyen páncélost, foghatja a tarisznyáját és mehet börtönbe vagy fizethet egy ezrest (dollárban). Nem tudom, hogy összesen vagy rákonként, de mindenképp drága ebéd lehet.

Crabmeat


Rákpogácsa

- rákhús (ha kaliforniai tarisznyaráké, akkor csak szezonban fogjuk!)
- majonéz
- mustár
- mustárpor
- bors
- tojás
- zsemlemorzsa
- olivaolaj

1. Ha a rákot nem fogtuk, akkor kinyitjuk a konzervet.
2. Felverjük a tojást és belekeverünk mindent, kivéve a rákot és a zsemlemorzsát.
3. Belekeverjük a rákot és a zsemlemorzsát is.
4. Pogácsát csinálunk belőle és kisütjük forró olajban.
5. Paradicsommal tálaljuk. Megesszük.

DSCF8499

6 megjegyzés:

funi írta...

A sárga, de azért paradicsomnak látszó ex-élőlénynek milyen íze van?:)

Nonsum írta...

Hűha, elég bizarr ez a pogácsa. Olyan albérleti kajának tűnik. Végy egy konzervet, kutyulj, majd edd meg :)

ribizlifozelek írta...

Funi, a sarga paradicsomnak (sargaparadicsomnak?) intenziv paradicsomize van.

Rena, igen, szivesen csinalnam valodi rakbol, de itt a sivatagban nincs rakszezon...

Ziebi írta...

Szerintem ez finom lehet.

Unknown írta...

Ez az, amit nem enne meg a család, talán Dávid, de ezek a mindenféle tenteriherkentyük, nem nagyon mennek nálunk.

Zsuzsi írta...

Szia Ribizli, mi szoktunk crab cake-et enni, mert ferjem csaladja nagy seafood fogyaszto:)Egyszer probaltam konzervbol, az nem volt annyira jo, mint amit etteremben eszunk:) Mivel mi Kaliforniaban lakunk, itt konnyebb hozzajutni ezekhez a herkentyukhoz. Eleinte en is idegenkedtem toluk, de mostanra megszerettem.