2011. október 21., péntek

Műszaki, emisszió, befizetés

1963 Mercury

Ha levél jön az önkormányzattól, az pénzt jelent. Az önkormányzatnak. Most az autónak járt le a műszakija és esedékessé vált a gépjárműadó befizetése is.

Utahban a tíz évnél fiatalabb autóknak minden második évben, a tíz évnél öregebbeknek évente kell menniük vizsgázni. Minnesotában egyszerűbb volt: ott csak fizetni kellett, az üzembentartó felelőssége volt, hogy az autó menjen és legyen rajta fék.

Utahban el kell vinni egy szervízbe, megnézik az autót, megmérik a károsanyagkibocsájtást és adnak róla egy-egy papírt. Egy állami oldalon be kell pötyögni a szervíz által adott papírokon lévő számsorokat, majd lehet fizetni kártyával. Mazochisták elintézhetik ugyanezt levélben vagy személyesen is.

Három nappal később megjött postán a matrica, amit felragasztottunk a rendszámra.

Ja, attól még, hogy az autónak nem kell vizsgáznia, fizetni kell.

Szóval, a hivatalos levél az mindig kiadással jár.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez a te autód??? Dávid ha hazajön, akkor megmutatom neki, oda van ezekért a régi autókért. Itt nagy biznisz ez, sokan járnak felujitott autókkal, egyik szebb mint a másik!

Itt fizetni kell a kötelezőt minden évben, addig ugy is viszi mindenki az autót amig garanciális, a legnagyobb kötelező vizsga az a 100 ezer kilométernél van. Ahogy mulik az idő a kocsi felett ugy kell kevesebbet fizetni évről évre. De a nagyon öreg kocsiknál nem tudom hogy van, Zafika még csak most lesz 3 éves.

Boston2 írta...

Szép autó, a tiétek?
Én is gondolkodtam, hogy érdemes-e egy ilyet venni, és annak ellenére, hogy akad olyan nagy benzinzabáló, ami tetszik, mint egyfajta retro amerikai feeling, racionálisan teljesen értelmetlennek találom.
- nincs biztonságtechnika (nem hinném, hogy van ABS, légzsák, stb.)
- rendkívül sokat fogyaszt (az nem érv, hogy a benzin harmadannyi, mint otthon)
- sok pénzt elvisz a jó állapotban tartása, alighanem nehezebb olyan szervizt találni, amely dolgozik vele

ribizlifozelek írta...

Sajnos nem a mienk :(

Boston2, szerintem erdemes venni jobb allapotut.

Mi fogyaszt tobbet, ez vagy Mike haverod teherautoja?

A biztonsagi hianyossagokat reszben kompenzalja az iszonyatosan nagy tomeg.

Boston2 írta...

Hmm...
Hát, én egy Saab megtervezett és balesetekben vizsgázott gyűrődő zónájában, no meg a jobb futóműben és fékekeben jobban bízom, mint egy régi autó túlméretezett tömegében. :)

Mike választását se értettem. Persze ha már mindenáron nagyfogyasztásút akar valaki, akkor ez nyilván stílusosabb, de az övé meg praktikusabb. :)
Persze a jobb állapotú "veterán" már aligha megengedhető nekem.

Én azért szerettem a Saabot, mert a biztonság, a praktikum, a viszonylag kedvező fogyasztás (átlagban 9.5l/100 km, de nem autópályán haladva, a sebességkorlátozásokat betartva 6.7 literrel is lehetett vele közlekedni) az impozáns teljesítménnyel együtt megvolt benne (0-100 km/h: 6.5s, 60-90km/h: 3.2s), ugyanakkor el tudtam benne hozni a lapraszerelt franciaaágyat, vagy egy fúnyírót, vagy talicskát...

ribizlifozelek írta...

Boston, szerintem van eselyed Saab 900-ast (OG) talalni jo allapotban Boston kornyeken.

Erdemes lenne olyant keresned.

Boston2 írta...

Sajnos elég ritka, leginkább kabriókat látni, változatos állapotban a Craigslisten. De az télre nem való...