2011. október 31., hétfő

A sushicsináló

Sushi

Az első sushimat Bostonban ettem. Sose felejtem el az elsőt. Soha. A Stata halljában ültünk kora délután.

Stata

-Kérsz sushit?

- Mit?

- Igen, az MIT-n vagyunk, de sushit kérsz-e.

Stata Center

Valami szines karikákat tettek elém, picik voltak és művésziek. Azt hittem, sütemény. A süteményt szeretem.

Megkostoltam a sushit.

Olyan arcot vágtam, mint aki süteményre számít és sushiba harap. Szerencsére sok-sok washabival finomabbá lehetett tenni. Idővel megszerettem a sushit és nagy mennyiségű washabival fogyasztottam. A Stata büféjében pedig zárás előtt féláron lehett ízletes sushit venni.

Kyoto

Másik nagy sushi-élményem Tokióhoz kötődik. A sushibár volt a nap második nagy felfedezése. Az első a spéci japán zebra volt. Egy átlagos útkereszteződésben négy zebra van, amik egy négyszöget zárnak körbe. Tokióban a forgalmas útkereszteződésben hat zebra volt: a négyzet sarkaiból is ment át egy-egy átlós zebra, hogy ne kelljen a gyalogosoknak “körbemenniük”.

Kyoto

A második a gépisushibár volt.

Ültünk és futószalagon jöttek a sushik. A japán szakik meg folyamatosan tették a szájukba sushit, ami csak jött. Jött, jött. Időnként, hogy vidámabb legyen, egy idegen kinézetű óráisi rák is végigvonatozott a szalagon. Mindig integettünk neki, aztán befogtuk a szánk valami újabb finomsággal.

DSCF8644

Most pedig eljutottunk oda, hogy mi magunk csináljuk a sushit magunknak.



Sushit sushicsinálóval készítettünk. Japánban árulnak húszezer dolláros sushirobotot is (valószínűleg megtermeszti a rizst, kifogja a halat és feltálalja a sushit), de inkább valami olcsóbban néztünk.

Sushi

A ketyere egyszerű és gyors - ha valaki tekergetett magában sushit hagyományos módon, az megérti. A hengerek között pillanatok alatt elkészült két tekercs látványos és finom sushi. És még washabiból is elég volt benne.

Sushi

7 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

én is szeretem. Szójaszószba teszem a wasabit és abba mártom a sushit. Nem tom autentikus e, ahogy magamat ismerem, biztos valami nagyon plebs dolog, mintha a costesben tunkolnám a kenyeret a pörköltszaftba :)

Ziebi írta...

Én még nem mertem megkóstolni. Egyszer egész közel voltam hozzá, de aztán mégse. :D

Christine írta...

Nyami! Kóstolót lehet kérni? Itt arany áron jutni csak hozzá.

ribizlifozelek írta...

Christine, gyere :)

Ziebi, ezen segithetunk...

Sir Robin, ha izlik, akkor miert ne csinaljuk?

Boston2 írta...

Én is szeretem, de leginkább a raw fish dolgokat, nem annyira a rák/avokadó, stb. tekercseket.

Nézegettem én is annak idején a BB&B-ben ezt a tekercskészítőt... de olyan rizsfőző is kéne, ami az igazi sticky rice-ot elkészíti, az meg leginkább Zojirushi van és marha drága.
http://www.amazon.com/Zojirushi-NS-JCC18-10-Cup-Cooker-Warmer/dp/B00004S57B

Mikor volt másfél évig egy koreai kedvesem, megtanultam, mi a különbség rizs és rizs közt :)

ribizlifozelek írta...

Boston2, nagyon profi!

Keszult lazacos es garnelarakos is.

Globalgrover írta...

en sem vagyok nagy nyershus fogyaszto igy inkabb kerulom a sushit. anno New York-ban ettem parszor.
ti nagyon profin csinaljatok am... :-)