2011. október 12., szerda

Cukkinis csili

Chili with zucchini

A szövetkezeti piacon alapigazságokat lehet tanulni az Életről. Olyasmiket, amit a szupermarketek - és a szupermarketek kritikusai - hajlamosak elfeledtetni a vásárlóval. A piacon például mindig azt kapni, ami a gazdáknál éppen terem. Nem azt, amit a világ másik feléről hoznak, hanem az, aminek szezonja van. (Ha másra vágyunk, megyünk a szupermarketbe, de amíg lehet, megvesszük a helyit.)

A szövetkezeti piacon tehát azt kell venni, ami van. Most cukkini volt. Rengeteg cukkini. A szomszédok is mondták, már bezöldült a szemük és álmukban vérszomjas cukkinik kúsznak be a hátsókertből az ajtó alatt, hogy megtámadják őket az ágyukban. Kollégák, diákok cukkinijüket lóbálva köszönnek a folyosón és az első kérdő nézésre adnak vagy négy kilót.

Azért valahogy elfogyott a sok cukkini, úgyhogy a piacon éltem a lehetőséggel, vettem egy keveset. A piacon daráltkolbászt is árultak, abból is vettem. Ez meghatározta az ebédet. Úgy döntöttem, chili con carne-t készítek daráltkolbászból cukkínivel. Felvetődött hogy csináljak cukkinivel chili sin carne-t, de az ötletadót, legszívesebben a félméteres cukkinivel kergettem volna meg.

Chili with zucchini

Chili con cukkíni

- fél kiló daráltkolbász (vagy darálthús - az íze egész más lesz, de mind a kettő finom)
- 1 paprika apróra vágva
- 1 kanál oreganó, koriander, pirospaprika
- só, bors
- 3-4 paradicsom apróra vágva
- 1 hagyma
- 4-5 közepes cukkini
- olivaolaj

1. Az olajon megbarnítjuk a kolbászt és belekeverjük a fűszereket. Rátesszü a hagymát és még öt percet főzzük fedő alatt közepes lángon.
2. Rátesszük a paradicsomot tíz percet közepes lángon főzzük.
3. Közben egy másik serpenyőben a hagymát és a paprikát megpároljuk és beleszórjuk a kolbászba.
4. A másik serpenyőben közben tíz percig pároljuk a cukkinit és ezt is beleszórjuk a kolbászba.
5. Fél órát hagyjuk lassú tüzön összeérni.
6. Feltálaljuk. Csodálkozunk, hogy nincs benne bab.

Chili with zucchini

2 megjegyzés:

Christine írta...

Akkor én most erőst kérdőn nézek. Jó? :-))

Unknown írta...

Szerintem igen. Itt is szezon van, sok kajába teszek én is. Meg is éheztem, küldhetnél egy tányérral! :)