2009. március 10., kedd

Almaszerelés - a beragadt CD


Yoda and the Macs
Originally uploaded by ribizlifozelek

CD-t kellett írni. Az eddig írt (mondjuk hagyományos) CD-kkel semmi gond nem volt, most azonban előkerült egy elfekvő SONY CD.

Alma szépen beszippantotta, én kiválasztottam a felirandó filekat (elmúlt heti munkám), elneveztem a CD-t Voices in my headre, aztán elkezdtem írni. Az Alma írt, írt, de hát tudjuk, drámát Shakespeare, vírust a NOD32 írt rendesen. CD-ről eddig nem volt szó. Alma írt, írt, aztán szólt, hogy a CD elhunyt.

De annyira, hogy az EJECT gomb nem is működött. Valahogy sikerült kirimánkodni a CD. Ekkor pillanatnyi elmezavarunkban kipróbáltuk a másik Almán, olvasható-e.

Nem volt olvasható. Nem volt látható és nem volt kiszedhető.

Ilyenkor egy alma-felhasználó több dolgot tehet: hóesésben háromszor körbeugrálhatja a gépet, miközben egy iPodot lóbál. Hasonló, ám jóval eredményesebb és drasztikusabb módszer a gép újraindítása úgy, hogy közben végig lenyomva tartom az egeret. Egy fokkal civilizáltabb megoldás, ha megnyitunk egy terminálablakot és beírjuk a bűvös varázsszót: drutil tray eject.

Ha keményebben kell fellépni a beragadt CD ellen, akkor újra kell indítani a gépet, mégpedig úgy, hogy közben lenyomva tartjuk a Comman-Option-O-F gombokat (a jövő emberének ideális esetben hat-hat ujja lesz). Ekkor beírjuk: eject CD, majd Mac boot utasítást. (Közben ne felejtsünk el kecskét áldozni!)

Szelídebb módszer az újraindítás úgy, hogy lenyomva tartjuk az OPTION gombot, amíg reumás nem lesz az ujjunk. Ekkor újraindítás után a CD-kilökő gomb ismét kellene működjön.

Ha esetleg mégsem, további egyszerű megoldás az APLICTATIONS > UTILITES > DISC UTILITIES megnyitása, majd a képernyőn megjelenő EJECT gomb lenyomása. Én ezt a módszert próbáltam, az Alma azonnal meglátta a CD-t, megmondta, mi van rajta és felajánlotta, hogy örökre elntüntet róla minden szemetet. Elutasítottam az ajánlatot és manuálisan örökre eltüntettem a CD-t a szemetesben.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

ha már itt tartunk, kandikamerás settop boxotok van? :)))

Ziebi írta...

Szerintem Yoda szabotálni akarja a munkádat. A Mac-en keresztül is.

Emese írta...

drutil tray eject :)
nem semmi, már jobban értesz a mac-ekhez mint én :)