2009. március 26., csütörtök

Csicseri spenót


Chickpea with Spinach
Originally uploaded by ribizlifozelek

A csicserispenót igazából csicseriborsó spenóttal. Laktató étel, pont a mostani időhöz való. Három napja szakad a hó. Eső. Havaseső.

Ha elindulunk felfele a hegyre, akárcsak az egyetemig, mind a három állomást végigkövethetjük. Ilyenkor kell a kalória, hogy bírjuk a strapát, a küzdelmet, főleg, mert Yodát meglehetősen nehéz kiimádkozni az utcára. Meglátja mi van kinn és undorral visszafordul. Még a kedvünkért se hajlandó kitenni a lábát a lakásból, pedig tudja, öt-hat óránként a gazdik imádnak sétálni menni.

Első lépésben le kell mosni a csicseriborsót. (Ha az ember valódi szűz csicseriborsóval dolgozik, amit a piacon vett e fejkendős nénitől, akkor eredetileg be kell áztatni előző este. Én konzerv csicserivel dolgoztam, úgyhogy a fürdetés kimaradt.) Közben apróra vágott hagymát pirítottam és mikor üveges lett beletettem a spenótot. (A fejkendős néni spenótját forrázni kell. Az én fejkendős nénim a Walmartba ment dolgozni, úgyhogy ez a lépés is kimaradt.) A spenóthoz hozzátettem egy kis sót és egy kanál cukrot.

Amikor elfőtt a spenótról a víz, hozzátettem a csicseriborsót és tovább kevergettem, hogy a maradék víz is elillanjon róla. Elillanás után beleszórtam egy marék mazsolát és kesudiót. (Fenyőmaggal autentikusabb, de elfogyott a fenyőmag, a hegyekben meg hó van.)

Azt felejtettem el, hogy a hüvelyeseknek vannak bizonyos emésztési mellékhatásai. Ettől eltekintve a csicseriborsós spenót nagyon finom lett és kirobbanó sikert aratott.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

kirobbanó sikert aratott – :)

ribizlifozelek írta...

Pontosan.