2009. szeptember 27., vasárnap

Az indiai válasz a pörköltre


Lunch (Indian dish)
Originally uploaded by ribizlifozelek

Többször írtam és még többször mondtam, hogy ha én valamilyen indiai ételt főzök, akkor komoly esély van rá, hogy előbb-utóbb pörkölt lesz belőle.

Majdnem ez történt a szárazonsült borjúval is - csak ez nem az én bénaságom miatt lett pörköltszerű. Egy komoly elvi dologban különbözik ez az étel a klasszikus pörkölttől: a hagyma a végén kerül bele.

- olaj
- fokhagyma
- turmeric
- gyömbér
- pirospaprika
- bors
- bárány
- só
- hagyma

A gyömbért és a fokhagymát olajon melegítem öt percig. Folyamatosan kevergetem, másként odaég. (Tudom, hogy odaég és akkor ki kell dobni.) Aztán jön a turmeric és a bors meg a pirospaprika tíz percen át.

Az odakozmálás határán levő keverékbe bedobom a húst és 15 percet még kavargatom.
Csak ezután sózom, majd leöntöm lobogó vízzel és így főzöm egy és egy negyed órán át lassú tüzön.
Ekkor teszem csak rá az apróravágott hagymát és 15 másodpercen át letakarva maximális hőfokon főzöm, majd letekerem a mleget és nyolc percet hagyom még a közepes tüzön.

Nem szabad levenni a tetejét. Ha leveszem, sírva fakadok a hagymától és elvesztem az ízeket. Az étel meg mehet a macskáknak.

Egyébként finom, senki sem panaszkodott rá.

Nincsenek megjegyzések: