2009. szeptember 23., szerda

Cukkinifőzelék


Zucchini
Originally uploaded by ribizlifozelek

A recept eredeti neve tejfölös cukkini lenne, de amikor kész lett ránéztem és belém hasított a felismerés:

- Ez egy főzelek!

Viszont ahhoz, hogy főzeléknek együk, kevés volt. Eredetileg köretnek készült.

- 3 pohár cukkini
- harmad csirkehúsleves
- harmad pohár víz
- negyed fej hagyma
- só
- sok kapor
- egy kanál vaj
- negyed pohár tejfől
- 1 kanál cukor
- citromlél
- 1 kanál liszt

A cukkinit apró kockákra vágtam, ráöntöttem a sót, hagymát, vizet, kaprot, húslevest és felforraltam. Addig forraltam, amíg a cukkini megpuhult. Itt (1311 méter magasan) ez hét perc volt.
Levettem a hőt, vajat, citromlét és cukrot tettem bele, majd lassú tüzön kevergettem és beledobáltam a tejfölt, majd a lisztet és egyenletesre kevertem.
Hét percet még hagytam alacsony hőfokon melegedni, aztán elkészült.

Kis rizst és csirkét csináltam hozzá és így két embernek pont elegendő lett.

Yoda inkább parizert evett.

3 megjegyzés:

Pyry írta...

Yoda tudja a tutit. Főzelékből csak a ribizlit szeretem. Olvasni. :)

Névtelen írta...

Én is Yodával tartottam volna.Vannak ételek miket nem lehet és nem is szabad lefényképezni s ez egy ragyogó példa,vedd ki belőle a fakanalat s tedd a fűbe s már hallom is,hogy múúúú,múúúú,múúú

Christine írta...

Nekem, tetszik ki fogom probalni. :-))