2009. szeptember 23., szerda

Wasatch maraton


Skyline drive
Originally uploaded by ribizlifozelek

A Wasatch maratonról lemaradtunk. Nem mintha lefutottuk volna, az én lelkesedésem az ötven kilometeres teljesítménytúráknál állt meg, Azóta meg inkább sétálgatok és nézelődöm a hegyekben.

Bámészkodni viszont kimentem volna a maratonra. Azaz a Wasatch maraton nem igazán maraton. Egy maraton 42 km (26 mérföld) hosszú. A Wasatch maraton azonban egy kicsit hosszabb. Száz mérföldet, Százhatvan kilométeres.

A szintjülönbség is igencsak nagy: 8111 méter.

A versenyzők felfutnak háromezer méteres hegyekre. Leszaladnak a völgyekbe. A völgyben 28-29 fok van. A hegyekben -2.
Az abszolút rekorder tizennyolc és fél óra alatt rohanta le a százhatvanat.

Ahogy olvastam az adatokat, azt hittem, ez a legkeményebb ultramaraon az Egyesült Államokban.

Aztán rátaláltam az Ördögfutásra.

3 megjegyzés:

Ziebi írta...

Az Ördögfutás az amit a sivatagban csinálnak és hullanak a versenyzők mint a legyek?

ribizlifozelek írta...

Ziebi, majdnem :)
Lasd a kettovel kesobbi bejegyzest.

Ziebi írta...

Jaja, erre gondoltam, csak nem jutott eszembe a Death V. neve :)