2011. február 9., szerda

Kulturális különbségek - a sültpaprika

Paprika

Sült paprikát készítettem a konyhában.
A sült paprika egyszerű, de finom köret.

Vékony szeletekre vágtam a paprikákat és forró olajban kisütöttem őket.

Peppers

Fura, hogy a hagyományos magyar konyha - amennyire tudom - nem ismeri a sültpaprikát. A paprikát belefőzzük ételbe, megtöltjük illetve szendvicsbe tesszük. Sütni viszont nem szoktuk, pedig kézenfekvő lenne.

Pepper

A spanyol konyha a paprika másik alapvető felhasználását nem ismeri.

Nyáron vendégséget rögtönöztem pár spanyol barátomnak. Nem volt sok időnk főzni, ezért más meglepetést találtam ki.

Elmentünk egy valódi zöldségeshez, ahol megtöltöttem a kosarat friss paradicsommal, paprikával, paradicsompaprikával és gyümölcsökkel. Utána átmentünk a pékhez, ahol friss kiflit vettünk, majd, a kirándulás csúcspontjaként megálltunk a kecskefarmont és vettünk mindenféle kecskesajtot és körözöttet.

What do you think about global warming?

A sok földi jóval leültünk a kertbe uzsonnázni.

A zöldségeknek nagy sikere volt. A kecskefarm elbűvölte őket. A kecskesajtot imádták.

Viszont észrevettem, hogy miközben a paradicsomhalom fogyóban volt, a paprikákhoz nem is nyúltak.

- Nem csípős... - böktem rá a kupacra. Zavart csend támadt.

- Igen, de nem tudom elképzelni, hogy nyersen egyek paprikát.

Red hot

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hogyne ismerné...legalább is a mi családunknál régi bevált recept a sült paprika:), csak mi kis darabokra vágjuk, és tojást szoktunk ráütni. Persze így nem köretként, hanem főételként esszük kenyérrel.

ribizlifozelek írta...

Nevtelen, nagyon szepen koszonom!
Kiprobalom.