2011. február 18., péntek

Rendelünk a Starbucksban

Salem

- Merre vagytok? - szólalt meg a telefon a fülemben.

Yodára néztem. A kérdés jogos volt, össze-vissza döcögtünk massachusettsi dülőutakon és térképről is lefelejtett vidéki kisvárosok látnivalóit kerestük. Meg parkolóhelyet, hogy megnézhessük és Yoda lepisilhesse a rég elfeledett városkákat.

Elméletem szerint ezeket a városkákat azért felejtették el, mert az utazók és a térképészek nem találtak parkolóhelyet.

- Sudbury és Weston között vagyunk - feleltem.

- Ha jöttök hazafele, hoznál egy zöldteafrapuccinót a Starbucksból?

Mit lehet erre mondani? Azt, hogy természetesen.

Általában nincs szerencsém a Starbucksban a bonyolult dolgokkal. Ez a tételmondat úgy hangzik, mintha gyakran járnék Starbucksba. Valójában az elmúlt másfél hónapban kétszer jártam ilyen kávézóban.

- Írd meg, pontosan mi kell! - A telefon okos kis Starbucks programja pillanatok alatt készen állt a válasszal:

Grande, Sugar Free Vanilla, Light Whipped Cream, Double Matcha, Tazo(R) Green Tea Frappuccino(R) blended creme.

My drink 2

- Hm - gondoltam.

A Starbucks kellemes hely volt. Páran üzleti terveket beszéltek meg, mások olvastak és egy fiatal lány kötögetett.

Gondosan kinagyítottam a rendelést és a szöveget kedves mosollyal átadtam a pultosnak:

- Kicsit bonyolult lesz...

Ránézett a képernyőre és elkerekedtek a szemei. Próbálta összerakni a teát.

- Egy pillanat, felveszem a szemüvegem.

A szemüveg helyett a kollégája jött, aki tanulmányozni kezdte a szavakat.

Grande, Sugar Free Vanilla, Light Whipped Cream, Double Matcha, Tazo(R) Green Tea Frappuccino(R) blended creme.

- Ahá - kiáltotta elismerően, ez EGY ital!

Ahogy igyekezett fejben összerakni a rendelést, mozgott a szája, reméletem, a szavakat olvassa és nem a stressztől remeg.

- Megvan! - és már adta is ki a rendelést a kollégának, aki elkezdte összerakni. A szakállas fickó nikkelbolhaként pattogott a szirupszelepek, tejszínadagolók, teaszóró-billentyűk rejtélyes labirintusában, miközben varázslókat megszégyenítő hangon kántálta magának a hozzávalókat:

Grande, Sugar Free Vanilla, Light Whipped Cream, Double Matcha, Tazo(R) Green Tea Frappuccino(R) blended creme.

Amikor elkészült, büszkén nyújtotta át az italt.

- Mi ez? - az autóban Yoda érdeklódve közelítette rókaképét a pohárhoz. Azt vártam, hosszú orra - és nyelve - pillanatokon belül elmerül a tejszínben és már vettem a levegőt, hogy rászóljak, hagyd békén a poharat, amikor a Mester undorral megnyalta az orrát.

- Ez TEA! Legközelebb hozzál tiszta tejszínt - és sértődötten összegömbölyödött a hátsó ülésen.

Yoda

Nincsenek megjegyzések: