2011. február 23., szerda

Véletlenül Sudburyban

Sudbury

Sudburyba véletlenül mentünk.
Rendszeresen olvasok Massachusettsről szóló könyveket és nézegetem a környező települések weboldalait, így válogatom ki a meglátogatandó településeket.

Sudburyról egyik könyv sem írt.

Nem is akartam odamenni, de valahogy sikerült.

Loring Parsonage

Westonba szerettem volna menni, de elnéztem a westoni leágazást. Ahelyett, hogy visszafordultam volna, mentem egy jókora kört. Annyira szép volt a hagyományos new englandi táj, hogy örömmel autóztam körbe.

Farmok, mezők, folyók, temetők között kanyargott. Annyira élveztem a tájat, hogy örömmel vezettem egy kicsivel többet.

Aztán egy kanyar után ott voltam Sudbury közepén.

Grange Hall

Sudbury közepe egy hómező volt, amit adminisztratív épületek vettek körül. Első ránézésre az egész tér két-háromszáz évesnek látszott, de egyes épületei fiatalabbak voltak. A városháza a harmincas években porig égett és az eredeti terveket követve építették újjá. A hátsó részéhez viszont hozzátoldottak egy kicsit, hogy a növekvő adminisztrációnak jusson elegendő hely.

A városka takarékosan növekedett az elmúlt száz évben: nem új városházát építettek, hanem felvásárolták a környező épületeket. Az 1730-ban emelt paplakból lett a tűzőrség háza, az 1840-es négyosztályos iskola pedig irodáknak adott helyet. (A 19. század közepén úgy gondolták, négy osztály pont elegendő egy farmer számára.)

Trinitarian Church

Nem tudtunk Yodával rendesen körbejárni a faluban, szokás szerint csak oda tudtunk menni, ahova járda vitt. Az unitárius templomhoz csak hóhegyeken át tudtunk volna eljutni. Ezt most kihagytuk - remélem előbb utóbb elolvad a hó és akkor visszajöhetünk, rendesen bejárni a falut. Akkor majd nem véletlenül fogunk idejönni.

Sudbury

Nincsenek megjegyzések: