2008. január 26., szombat

Boszorkányhányás


Espinacas con gambas
Originally uploaded by ribizlifozelek

Régóta szemeztem a hatalmas zacsi garnélarákkal a hűtőben. Nem volt semmi jó ötletünk, aztán egy spanyol szakácskönyvben megláttam valamit. A dolog kicsit bizarrnak tünt, de nem hátráltam meg – elvégre nem egyedül kellett megenni a végeredményt.
Miután kikészítettem a hozzávalókat és hideg vízsugár alatt kiolvasztottam az állatkákat, láttam, hogy nem lesz lehetséges a recept utasításait betű szerint követni. A használati utasítás szerint ugyanis a rákocskák fejét szét kellett volna paszírozni a forró vajban. A Saw-IV történéseit megszégyenítő horrorra nem kerülhetett sor: a mi rákocskáinknak nem volt feje. A fejetlen garnéla talán még nagyobb horror, mint a fejszétpaszírozás.
Az állatkákat megpirítottam a vajon, adtam hozzá egy kis borst, majd egy kanálka lisztet darált diót és spenótot. Öt percet főztem, majd benéztem a fedő alá. Nem volt kellemes látvány – olyan volt, mint a boszorkányhányás. De finom volt. Főleg, miután meglocsoltuk citromlével.

Nincsenek megjegyzések: