2008. január 10., csütörtök

Háztartási keksz


Face
Originally uploaded by ribizlifozelek

Elhatároztam, csinálok egy nagyon egyszerű keksztortát. A keksztorta igazából egy fapados tiramisu, csak szerintem finomabb is.
Mint a neve is mutatja, a keksztortahoz főleg keksz kell. Méghozzá a legegyszerűbb háztartási fajtából. És itt kezdődtek a problémák: nincs háztartási keksz. Nincs egyszer, mezei háztartási keksz. Fél órát bújtam a polcokat, de csak sós kekszeket találtam. Abból pedig - ez tapasztalat - nem lehet jó keksztortát csinálni. Rosszat igen.
Volt egyfajta keksz, de abbol 20 darab került négy dollárba. Volt viszont olcsó, no-name keksz mogyoróvajjal, vaníliakrémmel, csokoládéval töltve (lásd amerikai pilóta-keksz). Közel egy kilo került egy dollárba. Megvettem a mogyoróvajasat, aztán otthon megoperáltam a kekszet.
Leültünk a keksszel és a kutyával a konyhaasztalhoz, fogtam egy kést és szépen kettészedtem a pilótakekszet, lekapargattam róla a mogyóróvajat, aztán megcsináltam a keksztortát.
Közben felfedeztem, Yoda nem szereti a mogyoróvajat.

Keksztorta
50% vaj (sómentes!)
50% porcukor
kávé
pici rum(aroma)
citromlé
citromhéj
dió
keksz

Összedolgoztam a vajat és a porcukrot, amíg krém nem lett belőle, majd citromlével ízesítettem. A kávéba belecsöpögtettem egy kis rumaromát, majd beáztattam a kekszet. Egy réteg kekszre került egy réteg krém. Majd megint keksz és megint krém. Az egész tetejére pedig dió. Aztán a fogyókúra.

Nincsenek megjegyzések: