2008. január 30., szerda

Rikottás tészta


Ricotta, mint, basil and pasta
Originally uploaded by ribizlifozelek

Rám lett szólva, hogy rég irtam receptet. És, hogy van ott egy rikotta a hűtőben, ami tönkremegy. Nálunk már csak olyan a hűtő, hogy sok minden van benne és noha nekem az a meggyőződésem, hogy hála az amerikai vegyiparnak, ezek a tejtermékek nem nagyon mennek tönkre, de ha azt mondják, a rikottával kell valamit csinálni, akkor én a rikottával csinálok valamit.
A gond, hogy az általam talált legtöbb recept azt mondta, hogy kell házi rikottát csinálni. Én nem csinálni akartam, hanem elhasználni.
Végül találtam egy ősi olasz receptet, talán még Augusztusz is így csinálta a rikottát az Aventinuson péntek délutánonként.
Volt par szimpatikus cucc, amit majd egyszer, ha sok-sok türelmem és időm lesz, megcsinálok (röfire alma, rá rikotta és ez sonkába tekerve megsütve majd kirántva), most azonban valami viszonylag egyszerűt szerettem volna. Az almás dolgot kicsit átszabva szintén megcsináltam, de ez egy más történet.
Első lépésként forró olivaolajon kellett mentát és bazsalikomot párolni. Belelöttyintettem az olajat a serpenyőbe, aztán elkezdtem tenni, venni minden mást. Úgy tíz perc múlva löttyintettem egy csepp vizet az olajra, hogy lássam, elég forró-e. Nem volt elég forró, úgyhogy még tettem-vettem tovább. Tíz perc múlva továbbra sem volt forró az olaj.
Gyanakodni kezdtem és pillanatok alatt felfedeztem a hiba okát: nem kapcsoltam be a tűzhelyet. Orvosoltam a problémát és hamarosan pároltam is a sercegő olivaolajban a mentát és a bazsalikomot. Közben vizet melegítettem tésztának.
A bazsalikomra rádobtam a rikottát és lassan kavargattam, amikor bugyborékolni kezdett, még hagytam öt percet a tüzön, aztán levettem róla. Pár perccel később elkészült a tészta, leszőrtem és a tésztát belekevertem a rikottába.
Elvileg kész volt az étel. Ez azonban egy vegetáriánus fogás volt, amit én nem tartottam kielégítőnek. Ezért megsütöttem egy apróra kockázott csirkemellett és azt is belekevertem az ételbe. Picit melengettem és kevergettem a rikottás csirkés mentás tésztát, hogy összeérjenek az ízek, majd úgy döntöttem, kész a vacsora.
Már csak meg kellett enni.

Nincsenek megjegyzések: