2008. október 21., kedd

Autót programozunk


Numbers
Originally uploaded by ribizlifozelek

A díler majdnem mindent elintézett az autóval kapcsolatban. Volt pár apróság, ami azonban elhúzódott.

Az ajtó számzárjának nem tudták megmondani a kódját és a második kulcsot külön csináltatni kellett egy Ford márkakereskedőnél. A díler mindent elintézett, nekünk csak a kulcsot kellett vinni. A márkakereskedő mondta meg a számzár kódját is.

Mivel nem volt türelmünk rá várni, keresgélni kezdtem a net, hogy is lehet kitalálni, merre van az ajtó gyári, mindig működő kódja. Pár perces keresés után kiderült, a kód megtalálásához szerszámok kellenek. Azaz kell egy tükör és kell egy zseblámpa.

Lámpa van az autóban, kézitükröt vittem, majd bemásztam a pedálok alá. Ott volt a komputeregység. Ennek a belső oldalán lapult az ötjegyű szám. Némi zseblámpázás után sikerült a számot leolvasni, leírni és segítségével beprogramozni az új számot az ajtóba.

A szervízben azért kikeresték meg egyszer a számot és le is számlázták a kereskedőnknek. Megállapítottam, a márkaszervízek itt is olyanok, mint otthon: 50 dollárt kértek a tornamutatványért.

A kulcsot kerek egy óra húsz percen át reszelgették, majd beprogramozták a mikrocsipjét is. Viszont a távnyitó a kereskedőnél maradt, mondták, hozzam el, azt is beprogramozzák. Megrémültem, ülhetek a szervíz várójában, miközben az összes autóra váró ember Yodát buzgerálná.

Megnéztem, be tudom-e programozni a távirányítót. Be tudtam. Olyan volt, mintha egy számítógépet buheráltunk volna: be kellett dugni a az indítókulcsot. El kellett forgatni egyszer. Majd 2-őt fordítani rajta. Aztán nyolcszor egymás után gyorsan átforgatni a 3. állásba és vissza. Ekkor az autó csippantott egyet. Ekkor az új távkapcsolón meg kellett nyomni egy gombot. Az autó megint csippantott. Kész volt, lehetett nyitni és csukni az ajtókat.

Ja, a szervíz a tekerésért 40 pénzt számlázott volna.

Nincsenek megjegyzések: