2008. október 14., kedd

Mirror Lake

Originally uploaded by ribizlifozelek

Május óta szerettünk volna elmenni megnézni a Mirror Lake-et. Május közepén azonban az út még hó alatt volt.

A utahi 150-es út az Egyesült Államok egyetlen nagyobb kelet-nyugati irányú hegységén vezet keresztül. Ma picit rejtélyes, mit keres itt ez az út, amit 1933-ban építettek. Most sokkal egyszerűbb az egész hegyet megkerülni autópályán, mint átmenni rajta. A 30-as években még nem volt autópálya, megépítették hát ezt az utat a hegyen keresztül. Csak igazából nem vezet sehonnan sehova. Egy pár tucat lakosú faluból vezet egy hasonló, pár tucat lakosú faluba, ami 60 km-rel arrébb van. Útközben pedig nincs semmi. Csak hegy és erdő. Lehet, valamikor bányák voltak erre.

Mirror Lake Scenic Byway

Az út mindenesetre gyönyörű. A Provo-folyó völgyében kapaszkodik fel az Uinta-hegységbe. Szelíden mászik felfele. Az áthaladás ingyenes, ám ha valaki megáll, akkor kénytelen látogatójegyet vennie. Cserébe haszálhatja a National Forest infrastruktúráját, kilátóit.

Meg-megálltunk, sétáltunk az erdőben. Yoda természetesen visszaadta az anyaföldnek mindazt, ami a reggelijéből megmaradt. Mi bezacskóztuk és kerestük a parkoló WC-jében a szemetest. Nem volt.

A következőben sem. Aztán sem. A cuccot becsomagoltuk pár zacsiba, amit egy újabb zacsiba tettünk a csomagtartóban.

Provo Falls

Sétáltunk egyet a Provo vízesései mentén. A Bald Mountain lábánál, pont a hágó előtt ebédeltünk. Szerencsére hoztunk szendvicset, az út elejétől, Kamastól a végéig, a wyomingbeli Evanstonig 104 km-en át nincs semmi. Se falu, se benzinkút, se bolt, se falu, se ember. Még tábla sincs arról, hogy nincs ott semmi. Még szemetes sem. Jó, van egy csomó nyilvános WC.

Mirror Lake Scenic Byway

A hágó 3000 méter magasban van. Itt már mindent hó borított. Errefele az utat október közepén lezárják az olvadásig, június elejéig. Innen ereszkedtünk le a Tükör-tóhoz. A tó pici, egy óra alatt körbejártuk. Kék. Kristálytiszta. Hideg.

Pár elszánt kajakozó megpróbált átevezni a vizen, de inkább sétáltak egyet.

Mirror Lake

A tónál melegen tűzött a nap, bár ez 3060 méter magasan nem sokat jelent. Jól átfagytunk, mire befejeztük a kört. Kerestünk szemetest, de egy sem volt - vége a szezonnak és nem akaják rájuk szoktatni a medvéket. Beültünk az autóba és apránként leereszkedtünk a hegyről.

Evanstonnál felhajtottunk az autópályára és leereszkedtünk Salt Lake Citybe, ahol nyári meleg fogadott minket.

Nagyon jó kirándulás volt, de most szaladok kidobni a kocsiból Yoda szeretetcsomagját.

Peter Barabas írta...

Jól sejtem hogy utolsó pillanatban voltatok? :)

Gyönyörű helynek tűnik :)

ribizlifozelek írta...

Igen. Szerintem napok kerdese es jon egy nagy ho, utana pedig lezarjak az utat.