2008. október 9., csütörtök

Mogyorós csirke - kesudióból


PA080011
Originally uploaded by ribizlifozelek

Igértem, csinálok ebédre valami indiait. Mivel az indiai konyhát csak fogyasztóként ismerem, örömmel fedeztem fel a polcon egy röpke ötszáz oldalas könyvecskét az indiai konyháról. A könyv minden fűszert részletesen elmagyarázott, ami jó, mert nem értek a magokhoz és az exotikus fűszerekhez.

Kiválasztottam egy receptet, aztán elkezdtem a fúzúcskét. A csirkét megsóztam, olajon épp csak megsütöttem, majd félretettem.

A nyolcadokra vágott és szétbontott hagymát megfonnyasztottam, rászórtam a mogyorót, kardamont, majd egy kis pirospaprikát. A recept szerint ezt joghurttal és egy kis vízzel kellett volna felönteni. Víz még csak-csak volt, de joghurtot nem találtam. Tejföllel helyettesítettem. Amint a lé homogén lett, visszatettem bele a csirkedarabokat és 45 percig hagytam párolódni.

PA070007

Délután lelkesen mutattam a végeredményt. Egyetlen egy apróbb kritikus megjegyzést kaptam:

- Nincs itthon mogyoró, csak kesudió.

Hiába, nem értek a magokhoz.

Nincsenek megjegyzések: