2008. október 3., péntek

Csütörtöki piac


Thursday market
Originally uploaded by ribizlifozelek

Imádok mindenféle piacra járni. Vendéglátóm emlegette, hogy csütörtökönként van piac a ház előtti utcában, de valahogy nem jutott el a tudatomig a dolog.

Az világos volt, tilos lesz parkolni az utcában és az autók nem jöhetnek be, de milyen piac lehetne egy kőhajitásnyira az EU agyától? Csak nem fognak másolt cédéket, hamis parfümöket és ételeket árulni pár saroknyira a Szabályozó Testületektől?

Hát, a piacon nemcsak másolt CD-ket, hanem DVD-ket is áruktak. (Ha valakit érdekelnek Van Damme kalandjai, ide jöjjön!) A parfümöket nem szagoltam meg, csak a virágokat, azoknak jó illatuk volt. Az élelmiszerek pedig kiválóak voltak.

Kis hűtőteherautókban árultak mindent, mi szem, száj ingere. Egy kamionban sajtot és felvágottat árultak, Kértem az embertől angolul. Nem értette. Egy néni segitett. A hölgy szeritnem még Pattontól tanulhatott angolul, lelkesen magyarázta, hogy három szeletet sajnos a boltos nem ad. De azért adott. Ezért kértem is a többi felvágottjából. Vettem pár felvágottat, aztán rátértünk a sajtokra.

A néni már elsétált, ezért kénytelen voltam jelekkel megkérdezni, melyik a keménysajt. Megmutatta. Meg is kopogtatta. Összenevettünk. Mutatta, mennyit vágjon. Vágott. Aztán vettem puha sajtot is. Pillanatok alatt felpakoltam ennivalóval. Kenyér volt otthon - sajnos - mert elképesztőn guszta kenyereket árultak. Meg olajbogyókat. Oh, azok az olajbogyók. Meg azok a húsok. Grillezett kész husok. Grillezni való husok.

Meg is éheztem és zsákmányom első részét el is fogyasztottam.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

eddig csak sejtettem hog éhes leszek, mostmár a falat kaparom:)

Ziebi írta...

Na megyek reggelizni... :)

ribizlifozelek írta...

Jo etvagyat!