2008. október 5., vasárnap

Taxival Brüsszelben


TAXI!!!!!!
Originally uploaded by ribizlifozelek

Brüsszelbe nagyon fáradtan érkeztem és talán még fáradtabban utaztam el. Úgy éreztem, megérdemlek egy kis kényelmet, ezért befele is, kifele is taxiztam.

Befele a dolog egyszerűbb volt. Odamentem a taxihoz. A taxis újságot olvasott. Kopogtam. Bólintott. Mutattam a bőröndöt. Megnyomott egy gombot, kinyilt a csomagtartó. Közben olvasott tovább.

Betettem a bőröndöt, mutattam a cimet. Majdnem odáig vitt. Mivel nem volt GPS-e, térképe, engem kérdezett, hol a cim. Kicsit morc voltam:

- Ha tudnám hol van, nem mennék taxival - sajnos ezt és a válogatott sértéseket nem tudom franciául elmondani. Igy, amikor valahol a cél közelében kitett, fillérre - eurocentre - pontosan kiszámitott összeget kapott. Különben literátus fickó lehetett, amig kinyilt a csomagtartó fedele, hogy kivehessem belőle a bőröndöket, ő tovább bújta a lapokat.

Kifelemenet felkészültem arra, hogy esetleg nekem kell megmutatni az utat a reptérre. Természetesen ez sem igy történt. Ezt a taxit megszerezni volt nehéz.

Vendéglátóm hosszan és többször telefonált, mire végre sikerült reggel 6:40-re lefoglalnia a járművet. A taxi, amit egy roppant kedves hölgy vezetett, percre pontosan érkezett. A hölgy bedobálta bőröndjeimet a csomagtartóba és 15 perc alatt kirepített a reptérre. Kivette a holmim és jó utat kívánt. Ráadásul nem is olvasott újságot közben.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

ez a jópofa szobor hol van? :) Vagy valaki kővé /vassá vált miközben taxira vadászott? :)

ribizlifozelek írta...

Philadelphiában van. Szerintem fiatal taxisofőrök nemzedékeit tévesztette már meg.