2009. június 1., hétfő

Röfi a száraz pácban


Riblets
Originally uploaded by ribizlifozelek

Ott nézett rám ártatlan bociszemekkel. Na jó, nem volt szeme. Ha lett volna, se hívták volna bociszemnek. De nézett rám.

- Vigyél el! - kérlelt.

Nagyon szépen nézett rám. Ennivaló volt.

Sertésborda.

Még sosem csináltam semmilyen húst - és nem-húst sem - száraz pácban. Most éreztem, eljött az alkalom.

Riblets

A kosárba tettem a bordákat és otthon nekiláttam a szárazpác elkészítésének. A recept egyszerű volt, de én gyanakodtam. 30% cayenne bors? 30% bors? 30% barnacukor? 10% só? Kicsit soknak tünt. Nem puskaport készítek.

A cayenne-borst jórészt édesnemes kalocsai pirospaprikával pótoltam.Pirosnak piros volt. A barnacukrot 40%-ra vittem fel. A bors arányát is csökkentettem.

Az összekevert bors, barnacukor, pirospaprika, só és cayennebors keverékébe bepaníroztam a bordácskákat. Egy éjjelen át hagytam, hogy az édes-csípős íz utat találjon a hús belsejébe, majd 275 fokos (Fahrenheit) sütőben két órán át sütöttem. Ha a borda nagyobb lett volna, a sütési idő is hosszabb lett volna.

Riblets

2 megjegyzés:

Peter Barabas írta...

Ez nagyon jól hangzik :)

ribizlifozelek írta...

Izre is remek volt!