2010. február 15., hétfő

Kulturális különbségek - az esti kávé


Coffee
Originally uploaded by ribizlifozelek

Spanyolországban szoktam rá igazán az esti kávéra. Természetesen nem arról van szó, hogy minden este tizenegykor leeresztek egy duplakávét feketén a torkomon. Inkább arról, hogy a késő esti vacsora után leültünk egy teraszra beszélgetni, vagy csak úgy elüldögéltünk és megtárgyaltuk a világ dolgait.

Barcelona

Közben rendeltünk egy kávét. Ki presszót, ki tejeskávét.

Magyarországon is gyakran előfordul, hogy barátokkal estefele valahol még kérünk egy kávét.

Tegnap este pörkölt-vendégek voltak nálunk. A pörkölt-vendégek azok az amerikai ismerősök, akik először járnak nálunk és "gulyást", azaz pörköltet kérnek. (A fotó illusztráció, a vendégek általában marhapörköltet kapnak.)

Chicken stew

Lassan kilenc éve fogadunk vendégeket Amerikában. Voltak nálunk egyetemisták, harcos feministák, aktív machók, aktív és passzív dohányosok, melegek, hidegek, kisgyermekesek, nagygyermekesek, gyermektelenek, tanárok, főnökök, beosztottak, ismerősök, diákok, barátok és barátok ismerősei, meg ismerősök barátai.

Egy közös volt bennük: este hat után egyikük sem kért se amerikai, se európai kávét.

2 megjegyzés:

Ypszi írta...

:D pedig én egész nap iszom, sőt, régebben az ágyam mellett is volt egy adag, hogyha éjjel felébredek, tudjak inni belőle :D

De én koffeinfüggő vagyok, nálam ez normális :))

Phoebe írta...

Tulajdonkeppen azt meg mindig nem tudom, hogy mi cellal jottetek?9 ev, akkor te vagy itt a rangidos, szerintem Tinkmara sincs ennyi ideje itt.