2010. február 13., szombat

Spork


Spork
Originally uploaded by ribizlifozelek

Valentin napra a postás nekünk nem trágya szivet hozott, hanem sporkot.

A spork szót ismertem, tudtam mi az és pár eldugott, világvégi kis étkezdében ettünk is ilyennel. Igaz, azok műanyagból voltak és gyorsabban törtek, mint ahogy mi ettünk velük. Emlékszem, az egyik egy szál szalmakrumpliba tört bele valahol Új-Mexikóban.

Azt azonban nem gondoltam volna, hogy a készség az 1800-as évek vége óta létezik.

Igaz, akkor főleg börtönökben használták takarékossági okokból. Idővel a spork elterjedt: katonák dugták be a borjúba, utazók a hátizsákba.

Mi is ezért vettük a sporkot: kempingezéskor, túrázáskor sokkal egyszerűbb egy sporkot vinni, mint egy étkészletet. Ha meg nagyon éhesek vagyunk, kung-fu harcosként tudjuk váltogatni a két végét a nagy habzsolás közben.

Ahogy elolvastam a termékismertetőt, megakadt a szemem egy mondaton: ez a spork 1300 C fokot bír. Belegondoltam a vulkánkitörésbe, a Terminátort elemésztő kohóba, a Yellowstonet hamuvá égető tűzbe, és belémhasított a tény, a spork ezeknek egy részét túlélheti.

Emellett egyáltalán nincs szaga, amit a Bálintnapi trágyaszívről nem lehet elmondani.

3 megjegyzés:

Pyry írta...

Nagyon jó! :)
Régóta vágyom egy ilyesmire :)

Phoebe írta...

ah, egy ujabb portmanteaux!:Deppen ezekrol volt szo a TESOL/on, de csak a brunch es a brandelina jutott a tanar eszebe, majd megmondom neki, hogy itt a spork!

ribizlifozelek írta...

Van olyan szóösszevonás (-rántás) is, hogy knork meg sporf.

Sokkal ismertebb a smog (smoke+fog).