2010. február 28., vasárnap

Az Amazonos beszállító


Boxes
Originally uploaded by ribizlifozelek

Kellett egy könyv. Azaz több kellett, hogy harcoljak velük a fenyegető határidővel. A legtöbb könyv megvolt a városi könyvtárban. Őket hazacipeltem. Azok a kiadványok, amikre a legnagyobb szükségem van, viszonylag obskurusak. Azaz marginális témában íródtak, egy viszonylag kicsi európai kiadó adta ki őket.

(Nagyon várom azt az időt, amikor minden kapható lesz e-formátumban, illetve, amikor a kiadók rájönnek, érdemes egy embernek is legyártani a könyvet, ha kell: igazából szükség van egy jóminőségű nyomtató-kötőgépre - ilyen itt az egyetemi könyvtárban is van. Ha kell valami, az adatbázisból letölti, kinyomtatja, köti és lehet is vinni. Persze nem művészeti albumokat nyomtat a ketyere, hanem normális hétköznapi könyveket.)

Megnéztem Amazonon. A könyv nem volt Kindlére. Meglepő lett volna, ha van, de azért megnéztem. Aztán jött a kedvenc online antikvárium, az Alibris. Itt volt: 67 dollártól indult a könyv és a leírás szerint a példány rossz állapotú volt. Ez nem zavar, amíg a könyv nem undorító és az előző tulajdonos nem olvasta ki belőle a betűket. De azért visszatértem az Amazonhoz és megnéztem, van-e valami Kindlén kívül.

Volt. A könyvet az Amazon 52 pénzért kínálta, Amazonos beszállítók azonban jóval kevesebbet kértek érte: a legolcsóbb példány egy dollárba került - de Ausztráliában volt. Volt egyötvenért is Londonban. Aztán megtaláltam 2.66-ért Floridában. Akadt egy példány Kaliforniában is, de az 33-ba került.

Megpróbálkoztam a 2.66-ossal. Szerettem volna gyorsított kiszállítást kérni (határidő), de nem lehetett. Némi habozás után este tízkor megnyomtam a gombot, kell a cucc. A könyv 2.66 volt, a kiszállítás 3.99.

Este tizenegykor egy emil landolt a postaládámban: az eladó kinyomtatta a postai cédulát. Ami Utahban este 11, az hajnali egy Floridában. Szóval, lelkiismeretesen dolgozott az eladó. Már csak a könyv kell megjöjjön. Mindenesetre naponta kétszer belenézek a postaládába, hátha... Persze így sem fog kedd előtt ideérni, de hátha...

9 megjegyzés:

Ypszi írta...

"kinyomtatta a postai cédulát"- öö.. ez igazából mit akar jelenteni??

ribizlifozelek írta...

En voltam almos es homalyos, mint egy joslat.

Az elado megkapta az Amazontol az ertesitest, hogy vettek tole valamit (en es konyvet). Ezutan az elado kinyomtatta a cimemet es (remelhetoleg) felragasztotta a boritekra. Errol az Amazon kuldott ertesitest nekem: a postazas megkezdodott.

Ypszi írta...

Az amazon azt honnan tudja, hogy az eladó kinyomtatta, vagy sem?

Bocs, de én ehhez hülye vagyok:)

ribizlifozelek írta...

Pontosan nem ismerem az Amazon rendszeret, 2 dolgot tudok elkepzelni:
- mivel azt hiszem, az amazon oldalarol nyomtatja a cimet, errol az A. kap egy automatikus visszajelzest.
- o az amazonos felhasznaloi oldalan beXeli, hogy a cucc postazasra kesz.

Ypszi írta...

Aha.. így már nagyjából érthető. Bocs, de utálom, ha valami homályos számomra, még ha közöm sincs a dologhoz :)
Azért kérdezősködök csak, nem kukacoskodásból.

ribizlifozelek írta...

Ypszi, nekem kellett volna pontosabban fogalmaznom :)

Parmezán írta...

És megjött? Ez itt a legfontosabb kérdés :)

ribizlifozelek írta...

Parmezan, meg nem, de hat Floridabol vonatozik.
Elvileg marc. 10-15 korul kell ideerjen.

ribizlifozelek írta...

Update: MEGJOTT!!!!!