2008. április 9., szerda

Shiitake gomba


Shiitake mushroom plate
Originally uploaded by ribizlifozelek

Vettem egy doboz shiitake gombát. A shiitake gomba egy nagyon ázsiai valami. Kínában, Japánban, Koreában egy évezrede tenyésztik. És nagyon finom. A gombának sok szakérto"je van és végtelen mennyiségu" receptet lehet találni hozzá.
Ezek közül választottam ki egy mesterszakács kedvenc receptjét.
Fél fej hagymát apróra vágtam és egy bevajazott edénybe tettem, rászórtam négy szem apróra vágott krumplit, belekevertem pár előre megsütött csirkedarabkát, a gombát, rászórtam egy kis kakukkfüvet, sót, borst aztán leöntöttem az egészet egy pohár tejszínnel. Betettem 30 percre a sütőbe 330 F-on lefóliázva, utána még ott hagytam 30 percig lefedetlenül.
Vacsorára megettük.
Így nem szabad a shiitake gombát elkészíteni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

miért?

ribizlifozelek írta...

A gomba jo volt.
A tobbi viszont nem allt ossze egessze.
Vagy tul sok tejszint tettem benne, vagy masfele kellett volna, esetleg a receptbol maradt ki valami vagy en benaztam el, nem tudom.

A finom kis gombadarabkak remenytelenul uszkaltak a tejfeher furdoben es neha hozzautodtek a burgonyahoz es a csirkehez, de izt nem adtak at nekik...