2008. április 12., szombat

Almás borjúmáj


Calf liver with apple
Originally uploaded by ribizlifozelek

Pár éve magyarázta egy barátom, hogy milyen finom is a máj almával. Ő egy nagyon precíz ember, az egész receptből jórészt arra emlékeztem, hogy csak és kizárólag csirkemájból készülhet.
A shiitake gombás balsiker nem vette el kísérletező kedvemet, elhatároztam, hogy emlékezetből megcsinálom az almás csirkemájat. Borjúmájból.
A boltban minden “undorító” dolgot (pacal, máj, vese, ökörfarok, pata, disznófül) fillérekért lehet kapni. Ezér is volt otthon egy adag borjúmáj.
A régebbi almákat kimagoztam, felvágtam szeletekre és vajon megpároltam őket, majd félretettem. Még egy kis vajon megpároltam a csíkokra vágott májat. Kicsit meg is sóztam, borsoztam. Amíg a máj pirult, kivajaztam egy jénait, beletettem az aljára az almát, majd a tetejére a megfelelően párolódott májat és a körülötte keletkezett lét. Az egészet jól megszórtam majorannával, majd befedtem reszeltsajttal és 180 Celsius fokra betettem 15 percre a sütőbe.
Az almásmájat a maradék pogácsával fogyasztottuk. A kemény pogácsákat előtte kis tejben úsztattuk és sütőben melegítettük, hogy felhpuhuljanak. Felpuhultak.
Nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések: