2009. december 19., szombat

Joghurtos padlizsánkrém


Egglant with onions and yogurt
Originally uploaded by ribizlifozelek

A joghurtos padlizsánkrém egy tévedés volt: nem azért, mert rossz volt - nagyon ízletes lett, de ennyire hűsítő, hidegen fogyasztandó ételt nem -11 fokban kellett volna enni. Ilyenkor az egyetlen hideg étel, amire szeretünk gondolni, az a fagylalt. Esetleg még a joghurt.

- padlizsán
- olivaolaj
- 1 lilahagyma
- 2 csésze (házi) joghurt
- gyömbér
- petrezselyem
- garammasala

A padlizsánt gáz felett megpörköljük. Villanytűzhelyünk van és egy padlizsánpörkölés miatt nem akartam előszedni a kempingezéskor használt miniatűr gázfőzőt. 500 F fokos sütőben ezért húsz percet sütöttem a padlizsánt, majd, miután kihült, meghámoztam és a belét pépesítettem.
Az olajon megpirítottam a hagymát, majd ráöntöttem a padlizsánmasszát és jó tíz percig főztem. Öt percet hagytam hülni, majd belekevertem a joghurtot és a fűszereket.

Először hideg sültcsirkével ettük, majd másodjára kenyérre kentük. Nagyon finom volt, de legközelebb majd akkor készítünk ilyet, ha 32 fok lesz és Celsiusban, nem Fahrenheitben.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hogy a padlizsánt lerben vagy szabad tűz fölött perzseled az izét annyira befolyásólja mintha főznéd grill helyett a csirkét.Aztán gondolom úgy rendesből fém késsel pucoltad!!!Eléggé megnem büntethető merénylet.Sűlt padlizsán héjját CSAK FAKÉSSEL ,FAKÉSSEL!!!!!Kavarni csak FAKANÁLLAL,FAKANÁLLAL!!!Te te konyha terrorista!!!

ribizlifozelek írta...

Kezzel szedtem le.

Ha rozsdamentesacelkest hasznalok, akkor nem barnul meg.

(Terroristakrol lasd a Jack Baueres bejegyzest.)