2009. december 26., szombat

A Kindle magyarul olvas


Kindle
Originally uploaded by ribizlifozelek

Karácsonyra kaptam egy Kindlét. Tavaly már érkezett egy Kindle hozzánk, de ez az enyém. Csakis az enyém. Az én drágaszágom.

Ezentúl a Google könyveket is Kindlén fogom olvasni.

Külön örültem annak, hogy ennek a Kindlének már jobb a töltője: a minitranszformátort lekapva már elő is tűnik az USB csatlakozó. Mint egy iPhone.

Kindle

Tudtam, a Kindlének van egy felolvasófunkciója is. Azaz a rámásolt szöveget elolvassa. Ezt az alkalmazást sok kiadó letiltja, mondván a felolvasás révén az ő szerzői jogai sérülnek. Tessék megvenni azt a könyvet hangkazettán. (Ilyenkor persze motoszkál bennem a kisördög, hogy én felolvashatom-e estimeseként a Kindlére másolt könyvet vagy sem.)

Azt tudom, hogy a Kindle angolul jól és unalmasan olvas. Nagyjából olyan izgalmas, mint egy telefonkönyv felolvasása vagy a régi kémiaórák, ahol csak a robbanásra riadtam fel.

Most, hogy van saját Kindlém, ki szerettem volna próbálni, milyen az, amikor a Kindle magyarul olvas fel. Tudom, hogy nem erre találták ki, de akkor is kíváncsi voltam. Hogy semmilyen szerzői jogot se sértsek, egy régebbi blogbejegyzésemet konvertáltam Kindle formátumba.

Eleinte azt hittem, a Kindle ki fog akadni az ékezeteken. De nem tette. Szépen felolvasta a szöveget. A felolvasást felvettem videóra és, mivel szadista vagyok, megosztom mindenkivel:




6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tökéletes.Egy az egyben, mint mikor a magyar bárénekesnő angolúl énekel.
Úgylátszik ezt tanitják valahól.

Mobi írta...

Nagyon aranyos :) Igaz eltelt pár perc, míg rájöttem, hogy ezt magyarul mondja :)))))

Parmezán írta...

Megpróbáltam hang után megérteni, mit is mond. A "piszlogosz" még ment, "Yoda" egészen tökéletes volt, de a többi, azt sehogyan sem sikerült kibogozni. Még jó, hogy van hozzá felirat ;-)

Tinkmara írta...

Hogy eddig miért nem találtam rád kedves Ribizlifőzelék... hihetetlen, pedig a blogbarátaim mind errefelé is járnak. Ha nem bánod, jövök máskor is. Én itt "lakom", ha van kedved, ugorj be hozzám néha, várlak nagy-nagy szeretettel. :)
http://tinkmara.freeblog.hu/
Te, ez a felolvasás... :)) Majd bepisiltem nevettemben. Én se jöttem rá egy ideig, hogy ez most magyarul van. A férjem kérdezte, hogy ezzel tanulhatna-e magayrul. Mondtam neki, talán inkább ne. :))

Ziebi írta...

Piszlogász :D

Sírok :D

Phoebe írta...

egeszen bisztosz.Kb a feleig nem ertettem semmit, mert nem angol volt, de magyarnak sem hangzott jol...:DDD