2009. december 13., vasárnap

UMFA - múzeumi délelőtt


UMFA
Originally uploaded by ribizlifozelek

A szépművészeti múzeumba nagyon rég el szerettem volna menni. Nem igazán tudtam, mit várjak ettől a múzeumtől. Salt Lake City sok mindenről híres, de ezek között a híres dolgok között a múzeumok nem szerepelnek előkelő helyen.

UMFA

A múzeum szép volt és kiállítások is voltak benne. Meg műtárgyak. Az időszaki kiállításokkal kezdtem - eleinte ambiciózusnak tűnt a terv, de az első kiállítást nagyon gyorsan végigszagoltam: a selyemútról szólt és legjobbak a kiállított és szagolható fűszerek voltak.

A múzeum különben nem vitte túlzásba a magyarázó szövegeket, hagyta, hogy a tárgyak magukért beszéljenek.

Breathless

Általában beszéltek, főleg az indián gyűjtemény. Nagyon jó amerikai cuccai voltak. A kiállítás szervezői tárgyakkal se akarták túlterhelni a kiállítást. A központi tér az egyik legnagyobb üres tél volt, amit láttam:

UMFA

Nem volt benne semmi, csak pár pad és festmény. A minimalista csarnokba fel kellene lógatni valamit, például egy óriási pillangót. Vagy pipát.

Az indián-cuccok mellett a festmények is jók voltak, Nem voltak élvonalbeli festők, de minden korból akadt egy-két jobb kép.

Balcony

Egy eldugott sarokon át egy másik időszaki kiállításba jutottam, ahol szupertitkos katonai objektumokról készült művészi fotók voltak. A fotók művészi voltát az az egyszerű tény biztosította, hogy harminc-negyven kilométerről készítették őket teleszkóppal, amitől úgy néztek ki, mint egy impresszionista festmény, csak felismerhetetlenbbül.

UMFA

Szeretem az UMFA-t, nem egy nagy múzeum, de aranyos, nekem tetszett. Főleg úgy, hogy egyedüli látogató voltam az épületben. Az első látogatók akkor érkeztek, amikor kiléptem a kapun.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha tényleg szereted egyedűl nézni a kiállitott tárgyakat,járj gyakrabban a Magyar Történelmi muzeumba,ott a megnyitó óta, rajtunk kivűl, nem hiszem,hogy valaki lett volna?!

ribizlifozelek írta...

Ez a kolozsvari? Ott jartam...

Ziebi írta...

Na az ilyen kiállításokat én is szeretném..ahol nincs senki rajtam kívül :D

Köszi a leírást, segített eldönteni elmenjek-e :)