2009. december 26., szombat

A lassú szakács almája - Töltött alma


Peel it!
Originally uploaded by ribizlifozelek

A rengeteg karácsonyi készüléssel elszaladt az idő. Volt egy hosszú listánk arról, hogy mi mindent szeretnénk sütni-főzni. Aztán ránéztünk az órára és inkább csináltunk egy almás süteményt a feketeerdő torta mellé a lassúszakácsban.

Az egész édesség elkészítése arról szólt, hogyan bénázok a konyhában.

6 alma (nekünk 6-1)
1/3 cup datolya
1/3 cup mazsola
1/4 méz
1/3 víz
1/3 narancslé
1/4 édes vörösbor
vaj

Az edényt megvajazzuk - na, ezt majdnem kihagytam, mert a receptben a hozzávalók felsorolásából kimaradt a vaj. (Láttam már olyat, hogy a sót hagyták ki, de hát ízlések és pofonok...) Erre persze csak akkor jöttem rá amikor az almák benn lapultak az edényben.

De elpreszaladtam - kellett hat alma, méghozzá részben kimagházazva. Alagutat kellett vájni bele, de egy pici darabot meg kellett hagyni a végén. Gyorsan meg is ettem az első elrontott almát, hogy eltüntessem a bűnjelet.

Meg azt az almát, ami már nem fért bele a crock pot-ba.

A mézet, datolyát és mazsolát össze kellett keverni. Nem akartam vagdosni, bedobáltam mindent az egyik vágóberendezésbe, majd szedhettem szét az egészet: a datolya megragadta a forgókéseket, mint Conan az ellenségét és nem eresztette. Takaritás, vagdosás.

A ragadós masszát beletömtem a lyukba, majd hosszasan levakartam mindenről a mézet. (Sokkal egyszerűbb a kellő mennyiségű mézet előre kikészíteni, megmikrózni és beleönteni az almába tömött töltelékbe. De erre csak az utolsó almánál jöttem rá.

A narancslét, bort, vizet összekevertem. Az almákat betettem a ketyerébe és bekapcsoltam a gépet. Ekkor szóltak, hogy meg kell pucolni az almát.

Kiszedtem a csúszós, nedves almákat, megpucoltam őket és visszatettem.
Két és fél óra múlva kész volt.

Csak nem fért be a hűtőbe.

Meg kellett enni az almákat.
Feláldoztuk magunkat és megettük őket.

Stuffed Apples

3 megjegyzés:

Parmezán írta...

Az alma utáni első hozzávaló talán a datolya, nem újabb alma (1/3 cup Gondolom én.

ribizlifozelek írta...

Parmezannak igaza van. Javitottam.

Névtelen írta...

Vörösbórt vizzel megkeverni????Brrr.Ki hallott ilyent????
Alapjaiban téves ez a recept.
Az igazi ősi változat igy szól.Megveszzük a leirt hozzávalókat,kidugjuk az inkább száraz mint édes vörös bórt,megisszuk ,és a többit odadajuk a szegényeknek hadd legyen a léleknek is meg nekik is örömük.