2009. december 9., szerda

A sütőszerelés


Burned
Originally uploaded by ribizlifozelek

Ez nem a mi sütőnk, de a fűtőszál alatti tálkák a mienkben is meglehetősen elöregedtek - főleg az előző lakók miatt, akik úgy gondolták, hogy a takarítás és az egyetemrejárás egymást kizáró dolgok. Amikor beköltöztünk, három ember takarított két napon át, aztán mi még pár napig. Az undorítóbb részletekbe nem megyek bele, ha valaki el akarja képzelni, milyen volt, nézzen Helyszinelőket.

A család egy része aztán úgy ítélte meg, hogy ki kell cserélni a már menthetetlen tálkákat is. (Elárulom, nem Yoda volt ennyire radikális.) Megnéztem, hogy lehet szétszedni a sütőt.

Bevallom, életemben nem szedtem még szét villanytűzhelyet. Gázt sem - igaz, ahhoz hozzá se mernék nyúlni.

A józan paraszti azt súgta, előbb nézzem meg interneten, mit kell tenni. Megnéztem. Meglepődtem: rengeteg GE sütő szerelési útmutatója fenn volt a neten.
Már csak a tipust kellett beazonosítani. Néztem a sütő elején. Nem volt. Néztem az oldalán. Nem volt. Elhúztam a faltól (68 kilo) és néztem a hátán. Ott se volt. Kihúztam a fiókot. Ott volt a fiók előlapjának a hátára ragasztva. Csak fejjel lefele tudtam megnézni és leírni a számot.

Így gyorsan meglett a használati utasítás, aminek a segítségével sikerült szétszedni a sütőt. Összerakni valamivel tovább tartott.

A következő lépésben keresni kezdtem a cserélendő darabokat. A különböző oldalak eltérő néven nevezték ezt a tálkát, volt, ahol burner bowl volt a neve, máshol dipping bowl. Szerencsére az összes oldal részletes műszakirajzon mutatta, melyik izé hova való. Az is feltünt, hogy a GE legtöbb termékének alkatrészei egyformák. (Köszönjük, Ford bácsi!) Meglepődtem: gyakorlatilag a sütő összes darabját árulták online, akár összerakhattam volna egy új sütőt is a darabokból.

Az első oldalon akciósan árulták a tálkákat, 9 dollárt kértek a kicsikért, 12-t a nagyért. A következőn 6 volt egy kicsi és 8 egy nagy. Aztán megtaláltam 4-ért és 6-ért. Plusz postaköltcség. Végül elmentem a sarki szupermarketbe, ahol háromért megvettem a kicsiket és ötért a nagyot.

Aztán már csak áramtalanítani kellett a sütőt (a kézikönyv szerint elég megygyőződni arról, hogy a tárcsák ki vannak kapcsolva, de még 110-zel se szeretek játszani, gyáva vagyok, na).

És kész. Gyönyörű és csillog-villog.

Annyira szép, hogy főzni se merek nagyon rajta.

Range

2 megjegyzés: