2009. október 17., szombat

Fehérpadlizsános szendvics


White Eggplant
Originally uploaded by ribizlifozelek

Fehérpadlizsánt eddig nem láttam. Tudatlan vagyok. Félművelt. Biológiából meg akartak buktatni. Néztem a fehérpadlizsánt és csodálkoztam.

- Ilyen növény nincs.

Volt. Nem is albinó, hanem valódi, rendes padlizsán. Azaz alfaj. Vagy mi.
Egy dollárért adott egyet a termelő. Egy másik dollárért kaptam egy hagyományos padlizsánt. (Utóbb azt olvastam, hogy valamikor a fehér volt az elterjedtebb változat és a lila csak az utóbbi évszázadban terjedt el.)

A fehérpadlizsánból padlizsánszendvicset csináltunk.

- padlizsán
- olivaolaj
- egy fej hagyma
- 1 szem fokhagyma
- 2 kanál kapribogyó
- 2 kanál citromlé
- 1 balzsamecet
- bazsalikom
- petrezselyem

A vékony szeletekre vágott parlizsánt olajon megsütöttem.
Egy serpenyőben megpároltam a fokhagymát és a hagymát, Hozzákevertem a petrezselymet, bazsalikomot.

A kapribogyót, citromlét, balzsamecetet összekevertem és ledaráltam, majd belekevertem a hagymás-petrezselymes-bazsalikomos lébe.

Pár perc múlva a keverékkel megkentem az olajban kisütött padlizsánt.

Aztán megettük.

Nem volt jó.

Eggplant Sandwich

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

Akkor miért ettétek meg? :D

ribizlifozelek írta...

Ehesek voltunk es nem volt mas.