2009. október 11., vasárnap

A GPS meghülyül


Bratislava
Originally uploaded by ribizlifozelek

Zuhanyoztam a szobában. Yoda békésen aludt. Ketten voltunk, amikor érthetően megszólalt egy hang:

- Lost Satellite Reception.

Azt hittem kiugrom a vízsugár alól. Yoda okos, de ő telepátiával kommunikál.
A GPS beszélt. De azt KIKAPCSOLTAM. Mégis megszólalt. Csoda.

Sebaj. Ha beszél, beszél. Ha sokáig csinálja, leírom amit mond és vallást alapítok rá.

El kellett mennem a szállodából az egyetem egy távoli részébe autóval.

Beültem. GPS elő.

Acquiring Satellite Reception.

Néztem a ketyerét. Tíz percet vártam és még mindig a jelet kereste. Persze nem találta.

Felnéztem az égre, de felettem nem volt se gigászi idegen űrhajó, se két méter vastag vasbeton tető. Csak a mérsékelten kék eget láttam. Egy atomháborúról tudtam volna. Mi a hiba?

Az ősi módszerhez folyamodtam. Kikapcs, bekapcs.
Bekapcsoláskor látott mindent. Két perc múlva semmi.
Megint.
Megint.

GPS nélkül sikerült épp hogy időben odaérni a campus egy ismeretlen szegletébe. Büszke voltam magamra.

Amint volt időm, megnéztem, mit lehet csinálni vele. A fórumokon azt írták, hardreset kell neki. Ezt egy olyan kütyün, amin egy gomb van nehéz. Aztán kiderült, hogy kell.
Bekapcs, közben képernyő bal alsó sarkát lenyom.

Már megtettem volna, amikor eszembe jutott még valami: kitöröltem az összes tárolt adatot.

A következő pillanatban megjelentek a műholdak és minden működött.

Azért este megnéztem a térképet indulás előtt. Biztos, ami biztos.

2 megjegyzés:

Pyry írta...

ezt most elképzeltem :D
az hagyján hogy megszólal valami, de angolul :D
kéésssz :DDD

ribizlifozelek írta...

Rettenetesen megijedtem.