2009. október 28., szerda

Csirke spárgával


Asparagus with chicken
Originally uploaded by ribizlifozelek

Mivel még mindig nem tudtam, érezzük-e, hogy szagosat pisilünk spárgaevés után, kerestem egy újabb spárgareceptet. Egyszerűt és gyorsat kerestem, mert egyszerre több minden készült és nem akartam sokat vacakolni az ételekkel.

Úgyis megégettem az egyik kezem kenyérsütés közben, a másikat meg elvágtam zöldségmetélés alatt. (Sose szerettem a zöldséget.)

- kifőzött csigatészta vagy makaróni
- olivaolaj
- 1 fej hagyma
- csíkokra vágott csirkemell
- 1 kaliforniai paprika (Zöld vagy piros. Esetleg sárga.)
- petrezselyem
- 1 pohár húsleves
- másfél pohár tejföl
- oregano (alias szurokfű)
- parmezán
- kb 2 centis darabokra vágott (tört) spárga

A tésztát kifőzzük. (Én nem főztem ki, volt maradék.)
A sütőt 351 F fokra állítjuk (175 C). Kivajazunk egy jénait.
Az olajon 4-5 percig pároljuk a hagymát. Rátesszük a csirkét, az apróra vágott paprikát, majd később a húslevest. Felforraljuk és öt percet hagyjuk forrni. Beleszórjuk a jó sok szurokfüvet (alias oregano), majd a tejfölt. Jó sokat kavargattam, hogy a lé elpárologjon.
A kivajazott edény aljába tettem a csirkés keverék felét. Rátettem az apróra vágott spárgát. Rá a tésztát. Rá a maradék csirkés keveréket. Vastagon megszórtam parmezánnal, hogy lábszagú legyen. Fél órára betettem a sütőbe.

Ezzel a spárgarecepttel egy gond volt: olyan gyorsan elfogyott, hogy nem volt idő normális fotót készíteni róla.

Nincsenek megjegyzések: