2009. október 14., szerda

Az Ozarks I - Az erdő

Originally uploaded by ribizlifozelek

Sokan mondták, ha már Missouriban vagyunk, menjünk el megnézni az Ozarkot. Bevallom, azt se tudtuk, mi az az Ozark.

Az Orarks egy nagy hegység az Egyesült Államok közepén. Mi eleve meglepődtünk Missourin. Azt hittük, olyan lesz, mint Minnesota: majdnem teljesen sík; a szójamezők pedig búzamezőkkel, azok meg tehenekkel fognak váltakozni.

Minnesota

A táj dombos volt. Az Orark-fennsík pedig nagyon hegyes volt - legalábbis Minnesotához képest. Ráadásul erdős volt. Rendes erdő nőtt a hegyekben. Kicsit dombosabb volt a táj, mint a Dunántúl.

Ozarks

Az Ozark fő folyóját, az Osaget a huszas években egy gáttal zárták el, így a hegyek között egy kétszáz négyzetkilométeres tó keletkezett. A tó öblei mélyen benyúlnak a hegyek közé. Megtudtuk, a tó szintje alig ingadozik, ezért a partokat néhány védett területet leszámítva évek alatt beépítették, felparcellázták. Most is építenek "meghitt zugnak" nevezett tízemeletes szálloda és apartmankomplexumokat ide. Szerencsére vannak kevésbé beépített erdős, falusias jellegű települések is.

Mi a tóparti erdőkbe mentünk gyalogolni egy kicsit. Ez a kartszvidék is, hasonlóan a Rock Bridge State Parkhoz rengeteg látnivalót kínált.

Arch

Miután átbújtunk a sziklaív alatt, az ösvény egy óriási, pár tízezer évvel ezelőtt beomlott barlang helyén keletkezett szurdokon át vezetett fel minket a hegygerincre. Innen lenéztünk az Osage egy mellékfolyójára és nagyon örültünk annak, hogy eljöttünk ide.

Ozarks

Yoda nemcsak az erdőt (és a fákat) szerette, hanem a benne lakó állatokat is. Nagyon lelkesn próbált barátságot kötni a mókusokkal, a mókusok azonban inkább felszaladtak a fák tetejébe és onnan beszélgettek a Mesterrel.

Where are the squirrels?

Ypszi írta...

Valahogy fel kell nőni a Mesterhez, és erre sajnos nincs más módjuk, mint a fáramászás :)

Rájöttem, hogy szeretnék Yoda lenni (nem a filmbéli, hanem A Mester, akiről a filmbélit mintázták), mert nem lennének olyan gondjaim, mint az embereknek, jó társaságban lennék, és csudijó helyeket pisilhetnék össze :)

Névtelen írta...

Ypszi, koszonom nagyon. Komment ez volt jo.