2009. október 10., szombat

University of Missouri


University of Missouri
Originally uploaded by ribizlifozelek

Szép lett az idő. Sütött a nap, nem volt hideg. A völgyekben még vastagon ült a köd. De hát október van.

Minden tökéletesnek látszott egy egyetemi sétára.

LeFevre Hall

Szeretem szombaton bejárni az egyetemeket. Kevés az ember és nyugodtan lehet fotózni. Picit kell várni és már csak magát az épületet látom. Ha kell, azért akad pár kétlábú, akit be lehet szerkeszteni a képbe, ha kell. (A belinkelt fotók iPhonenal készültek, a rendes képeket még nem tettem fel.)

Library

Az angolszász egyetemeket még jobban szeretem. Általában szép épületek között lehet egy nagy parkban sétlálni. Ráadásul Columbiában az egyetemen a campus egész területe egy botanikus kert. A sok kultúrát pedig mindig ki lehet valahol pihenni: sok kávézó szombaton is nyitva tart.

Yieldig Spire

Sejtettem, hogy az University of Missouri nagy. Harmincezer diáknak, négyezer tanárnak és az ő munkájukat biztosíto tizenkétezer alkalmazottnak sok hely kell.

Reméltem, látok párat a régi, 1839-es épületek közül, de azok jórészt leégtek egy tűzvész alkalmával. A legelső központiépületből csak pár oszlop maradt - ezeket az új főépület elé ültették egy nagy füves mezőre.

University of Missouri

A központi udvar köré szerveződött az egyetem többi része. Fasorok, füves, fás, bokros, virágos udvarok voltak mindenütt. A bokrok között kollégiumok, múzeumok és egyéb épületek lapultak. Három órás séta után megtaláltuk az angolszász egyetemek elengedhetetlen kellékét, a (neo)gótikus tornyot is. Ez utóbbit Yoda először egy óriási fának nézte és lelkesen lepisilte.

Gwynn Hall

Nincsenek megjegyzések: