2009. október 7., szerda

Csirke hagymás szószban


Indian dish
Originally uploaded by ribizlifozelek

A hagymás szószban készített csirke az indiai paprikás. Vagy, miként százszor (háromszor) írtam már, akármilyen indiai ételt csinálok, pörkölt lesz belőle. Jobb esetben paprikás.

Az ételről tudni kell, hogy a mindenttudó indiai szakácskönyv szerint lehet csinálni rengeteg hagymával és még annál is több hagymával. Én bevallom, a hagyma mennyiségét lecsökkentettem a felére, ezáltal lehetővé tettem az étel nyilvános fogyasztását is. Lehet, hogy az ízek egy része így viszont elveszett.

- olivaolaj
- 3 pohár hagyma
- 2 szem fokhagyma
- 2 teáskanál kardamon
- 2 ek koriander
- 1 kanál (evő) turmeric
- 1 kanál (evő) gyömbér
- 1 evőkanál fahéj
- 1 evőkanál pirospaprika
- 1 paradicsomkonzerv
- só
- 2 pohár forróvíz
- egy font csirkemell csíkokra vágva

Az olajon megpirítottam a csirkemellet, majd félretettem.
Ugyanebben az olajban megpirítottam a hagymát és lassú tüzön fél órát pároltam. Ezután beletettem a fokhagymát és a gyömbért. Öt percet vártam, majd jött a faháj és a kardamon. Két percre rá a turmeriknek, pirospaprikának és gyömbérnek volt csatlakozása. Gyorsan kevertem, majd beleborítottam a paradicsomkonzervet. Visszatettem a csirkét, megsóztam és felöntöttem az egészet a forróvízzel.
Közepes hőmérsékleten 45 percet sütöttem, majd megettük.

Nincsenek megjegyzések: