2009. október 21., szerda

A turmeric


Spice rack
Originally uploaded by ribizlifozelek

Egy receptben, amit pár éve igyekeztem ehető valóságos étellé főzni, ott szerepelt a turmeric szó.

Turmeric.

Volt otthon. Megnéztem.

Sárgásvöröses port láttam egy üveg mélyén.
Nem tudtam eldönteni, hogy egy szikláról reszelték le, szárított exotikus bogarakat őröltek hozá mozsárban, esetleg valami növényből darálták le.

Utánaolvastam. Megtudtam, hogy az utóbbi magyarázat a helyes.

A turmeric az egy dél-ázsiai gyömbérszerű növény és ilyen port csinálnak belőle.
Megszagoltam a port. Megnyaltam.

KURKUMA! (Vagy indiai sáfrány.)

Így már tudtam mi az.
Azóta rengeteg finomat és néhány kevésbé finomat főztem vele.

Lamb tagine

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

Kérjük szépen a receptet is :))

ribizlifozelek írta...

Szivesen!