2009. október 10., szombat

A Missouri


River Walk
Originally uploaded by ribizlifozelek

Lehet, ezt a bejegyzést egyszer már megírtam. De most megteszem még egyszer. Az ilyen élményeket szeretem megörökíteni.

Vannak helyek, amikről azt hittem, sose fogom őket látni. Olvastam róluk, láttam őket tévében, hallottam róluk. És azt hittem, esélyem sincs látni őket. Ha aztán véletlenül mégis eljutok oda, megilletődőm.

Ilyen volt például a Szikláshegység. Mesa Verde. A Nagy Vízválasztó. A 66-os út. San Francisco. Meg a Missouri.

Három éve áthajtottunk felette Dél-Dakotában. Láttuk egy kilátóból. De azért ott motoszkált bennem a kisördög: csak magasból láttam. Lehet, csak egy délibáb volt. Meg magasan is voltunk.

Oacoma-Chamberlain Railroad Bridge

Most direkt elmentem a folyóhoz. Egy kisvárosban, Rocheportban parkoltunk le Yodával. Az első a folyóhoz vezető út egy magánterületben ért véget. A következőt a falusiak építették közmunkában.

Fák alagútjában, egy ártéri erdőben ment nyíl egyenesen a széles út a folyamhoz. (Fotók később, most csak pár iPhone-os képem van.) Olyan volt az ártéri erdő, mint a Dunamentiek. Akár otthon is lehetettem volna.

Az út egy padban ért egy meredek partfalnál.

A padot egy helyi ember állította kedvenc helyén, hogy más is örüljön a folyam látványának.

Tényleg ott volt. Nagy volt. Fennséges volt.
Egy meredek, sáros ösvényen leereszkedtem a vízig. Ott volt. Valódi volt. Meghatódtam.

Yoda is meghatódott és megjelölte a Missourit.

Missouri river

2 megjegyzés:

e írta...

mekkora ránézésre? nagyobb a dunánál?

ribizlifozelek írta...

Rocheportnal kicsit talan kisebb mint a Duna Vacnal.